Pileknapperne
Fra : Kurt G

Dato : 16-02-07 23:10

Kan man i OnKeyPress eller OnKeyDown/Up fange, om der er trykket på en af
pileknapperne?

Er der nogen event, der fanger dem, bortset fra i 'UpDown'?

Mvh Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-07 08:46

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> Kan man i OnKeyPress eller OnKeyDown/Up fange, om der er trykket på en af
> pileknapperne?
>
> Er der nogen event, der fanger dem, bortset fra i 'UpDown'?

Hvad med

procedure TForm4.UpDown1Click(Sender: TObject; Button: TUDBtnType);
begin
Edit1.Text := IntToStr(ord(Button));
end;

\Lars

Fra : Kurt G

Dato : 17-02-07 17:12

> Hvad med
>
> procedure TForm4.UpDown1Click(Sender: TObject; Button: TUDBtnType);
> [...]
Kræver den ikke, at man har UpDown på formen?
/Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-07 16:00

> Kræver den ikke, at man har UpDown på formen?

Jo jeg misforstod dig.

Lars

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 22-02-07 10:46

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> Kan man i OnKeyPress eller OnKeyDown/Up fange, om der er trykket på en
> af pileknapperne?

Det er muligt at jeg misforstår dit spørgsmål, men hvorfor ikke bare
bruge:
procedure TForm1.FormKeyDown(Sender: TObject; var Key: Word;
Shift: TShiftState);
begin
label1.caption:=IntToStr(key);
end;

?

PS: Husk at sætte Form1.KeyPreview:=true!

Alternativt kan du bruge messages, men jeg tror lidt det er noget med
"en å og noget vand" i det her tilfælde...

MVH
Thomas

Fra : Kurt G

Dato : 24-02-07 22:44

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@hest.notaplan.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> PS: Husk at sætte Form1.KeyPreview:=true!
>
> Alternativt kan du bruge messages, men jeg tror lidt det er noget med "en

Det var faktisk det, jeg manglede.
Tak.
/Kurt