Hvilken linie er jeg i i en Memo
Fra : Kurt G

Dato : 16-02-07 16:14

Jeg har en Memo, hvor jeg gerne vil indsætte nogen tekst på det sted, hvor
cursor er.
Jeg har ikke kunnet finde noget, der kunne bruges til det!

Hvordan får man at vide hvilken linie og hvilken pos på linien cursor har?

Mvh Kurt

Fra : Olav M.J. Christians~

Dato : 17-02-07 10:07

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har ikke kunnet finde noget, der kunne bruges til det!
>
> Hvordan får man at vide hvilken linie og hvilken pos på linien cursor har?

Du skal vist ind og kigge på enten CaretPos (TPoint) eller SelStart. Prøv at
kigge i hjælpesystemet - eller overvej at bruge en RichMemo.

M.v.h.
Olav

Fra : Kurt G

Dato : 17-02-07 17:22

"Olav M.J. Christiansen" <omjcingenspamtak@jydholm.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Du skal vist ind og kigge på enten CaretPos (TPoint) eller SelStart. Prøv
> at kigge i hjælpesystemet - eller overvej at bruge en RichMemo.

RichMemo har jeg kikket på, men det så lidt indviklet ud.
Jeg må kikke på CaretPos og SelStart igen, finde ud af det ad den vej.
Tak.
Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 17-02-07 19:32

> [...]
> RichMemo har jeg kikket på, men det så lidt indviklet ud.
> Jeg må kikke på CaretPos og SelStart igen, finde ud af det ad den vej.

De kan godt bruges, men probelmet er, at jeg mangler en hændelse for, når
jeg bruger piletasterne!
/Kurt