Aktivere popupmenu med både højre og venst~
Fra : Ukendt

Dato : 15-02-07 15:54

Hej.

Er det muligt at få åbnet en popup menu i en stringgrid ved både højre og
venstre musetast? (Der er forskellige menuer for hver celle)

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 15-02-07 18:58

"Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> Er det muligt at få åbnet en popup menu i en stringgrid ved både højre
> og venstre musetast? (Der er forskellige menuer for hver celle)

procedure TForm1.StringGrid1MouseDown(Sender: TObject;
Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);
begin
if ssLeft in Shift then
PopupMenu1.popup(x,y);
if ssRight in Shift then
PopupMenu2.popup(x,y);
end;

?

MVH
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 23-02-07 18:11

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@hest.notaplan.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> procedure TForm1.StringGrid1MouseDown(Sender: TObject;
> Button: TMouseButton; Shift: TShiftState; X, Y: Integer);

Hej Thomas.

Ikke helt. Ovenstående virker kun, hvis det er dne samme popup menu, der
skal vises på alle celler.

Som jeg skrev i parantes, så er der forskellige popupmenuer for hver celle.

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 27-02-07 11:11

> Ikke helt. Ovenstående virker kun, hvis det er dne samme popup menu,
> der skal vises på alle celler.
>
> Som jeg skrev i parantes, så er der forskellige popupmenuer for hver
> celle.

Well, er det ikke blot et spørgsmål om at tilføje et ekstra niveau i de
if-sætninger? Altså checke på hvilken kolonne du står i?

MVH
Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 27-02-07 12:49

> "Sørensen" <.> skrev i en meddelelse

>>> if ssLeft in Shift then
>>> PopupMenu1.popup(x,y);
>>> if ssRight in Shift then
>>> PopupMenu2.popup(x,y);

> Well, er det ikke blot et spørgsmål om at tilføje et ekstra niveau i de
> if-sætninger? Altså checke på hvilken kolonne du står i?

Hej Thomas.

Det har du måske meget ret i.

Leg leger lige lidt med det