Lyd og DirectSound8 i VB6
Fra : Ulrik Smed

Dato : 15-02-07 15:14

Jeg prøver at lave en lille tonegenerator i VB, og har fået det til at virke
ud fra det her eksempel:
http://www.vbforums.com/showthread.php?t=388562

Har bygget den om til selv at genererer den waveform jeg vil have ud,
istedet for at afspille en wavefil fra disken.

Der er bare den hage ved det at når man minimerer eller maximerer vinduer,
eller holder højre museknap nede over mainformens vindues overskrift (det
der giver contextmenuen "gendan, flyt, minimer..."), så ophører de events
der skal opdaterer lydbufferen (DirectXEvent8_DXCallback), og lyden looper
imens. Det oprindelige eksempel gør det samme.

Nogen der har et hint til at forhindre det?

Fra : Ulrik Smed

Dato : 16-02-07 11:26

"Ulrik Smed" <usmed@inmedico.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> imens. Det oprindelige eksempel gør det samme.
>
> Nogen der har et hint til at forhindre det?

Hm, det viser sig at der sker præcis det samme hvis jeg lader en almindelig
timer opdaterer en variabel eller noget på skærmen. Det går også i stå, så
det har vist ikke spor med DirectX at gøre. Jeg har lige prøvet i VB2005, og
det er det samme.

Kan man gøre noget for at få det til at virke, f.eks. ændre nogle
prioriteter et sted, eller noget lignende?