Automatisk download af flashplayer (asp)
Fra : Charlotte

Dato : 13-02-07 21:35

Jeg har hjulpet en bekendt med at opdatere en flashfilm på deres site,
som er asp-baseret. Men når flashfilmen kører, kan dem med en ældre
flashplayer ikke se filmen, kun høre lyden (det er et filmklip).

Jeg vil tro at man et sted i koden kan angive, at playeren skal være
nyere end en vis version - er det korrekt?

Kan nogen hjælpe mig med HVOR i koden, det skal stå? Kan lidt html, men
er ikke asp-kyndig.

Jeg vil tro at det er her et sted, det skal sættes ind? Eller at der
allerede er en sådan funktion, men at den kun beder om en flashplayer 6.0?

(Beklager at den står så underligt, har ny newsreader og den wordwrapper
helt åndssvagt..)

'(ASP misinterprets and aborts because of nested script)
Response.Write
"document.write(" & VBNewline &_
"'<scr" & "ipt
language=""VBScript"" runat=""client"">' + '\n' +" & VBNewline &_
"'Function
Flash_checkForActiveX()' + '\n' +" & VBNewline &_
"'Dim hasPlayer,
playerversion' + '\n' +" & VBNewline &_
"'hasPlayer =
false' + '\n' +" & VBNewline &_
"'playerversion =
10' + '\n' +" & VBNewline &_
"'Do While
playerversion >= minPlayer' + '\n' +" & VBNewline &_
"'On Error Resume
Next' + '\n' +" & VBNewline &_
"'hasPlayer =
(IsObject(CreateObject(\""ShockwaveFlash.ShockwaveFlash.\"" &
playerversion & \""\"")))' + '\n' +" & VBNewline &_
"'If hasPlayer =
true Then Exit Do' + '\n' +" & VBNewline &_
"'playerversion =
playerversion - 1' + '\n' +" & VBNewline &_
"'Loop' + '\n' +" &
VBNewline &_

"'Flash_checkForActiveX = hasPlayer' + '\n' +" & VBNewline &_
"'End Function' +
'\n' +" & VBNewline &_
"'<\/script>'" &
VBNewline &_
");" & VBNewline
%>

Håber at nogen kan hjælpe mig!

Charlotte :)

Fra : Nørd

Dato : 14-02-07 10:04

"Charlotte" <no@mails.please> skrev i en meddelelse
> [...]
> flashplayer ikke se filmen, kun høre lyden (det er et filmklip).
>
> Jeg vil tro at man et sted i koden kan angive, at playeren skal være nyere

Det lyder sansynligt.
Jeg går ud fra det er en FLV - film du skal have vist i en player,
når du laver playeren, og inden du publishere den går du
i File-> Publish Setting-> fanebladet Flash-> vælger hvilken
Flash-version du vil bruge. Ok-> SaveAS-> Publish->
Så vil jeg tro det kører for dig.
ASP har jeg ikke kenskab til, jeg bruger Html.