Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kapitalpension ,.. betaler det sig ?
Fra : Henrik Mahler

Dato : 11-02-07 21:49

Hej

Er ved at tilmelde mig efterløn, regner m dette v 63 år

Vel dog gerne "pensioner mig selv" på deltid tidligere

Som en start overvejer jeg en kapitalpension der jo kan
udbetales når/hvis jeg fylder 60 som et supplement indtil
efterlønnen er der 3 år senere ,... så vil alle pengene
være brugt og ikke klods om benet som f.eks. ratepension
der jo udbetales over typisk 10 år og dermed lettere får
indvirkning på diverse sociale ydelser ved fremtidige lov-
indgreb, (man ved jo aldrig),... set før,...

jeg ved at kapitalpension er udskældt og ugleset siden det
ikke længere var muligt at fradrage i topskatten, jeg vil
dog sandsynligvis ikke komme til at betale meget topskat alligevel,
men har noteret mig mellem-skatten som 44 pct
og bekatningen ved udbetaling som 40 pct ,.... hmmmmmm

En ting syntes dog stadig at være en STOR fordel, nemlig
at renter og kursgevinster kun beskattiges med 15 pct, så
Spørgsmålet er om Kapitalpension ikke er en god ide bare
ikraft af dette,... (til forskel for en normal opsparing).

MVH Henrik

Fra : Henrik Mahler

Dato : 13-02-07 21:51

Anyway, droppet, hårdt presset indrømmede
banken at en alm bankkonto er lige så god
dog først efter at jeg viste egne overslag

hertil kommer den mindre restriktive binding
på en alm opsparing versus kapitalpension

Fra : Sætternissen

Dato : 14-02-07 07:57

Din bank er vist ikke alt for kvik!

Knud

Fra : Henrik V Blunck [Dia~

Dato : 14-02-07 15:25

Sætternissen skrev:
> "Henrik Mahler" <ng@paradis.dk> skrev i en meddelelse
> Din bank er vist ikke alt for kvik!
> Knud

Det var du såmænd heller ikke, da du toppostede...

Imidlertid er jeg enig. Det lyder ganske hult at ville påstå, at en
kapitalpension ikke er attraktiv fordi den ikke kunne "fradrages i
topskatten".

Men skiftende regeringer kunne jo selv bidrage til at rydde
misforståelserne af bordet ved ikke at lave om på eksisterende
ordninger. Det man kunne tro er en god opsparing kan jo blive ødelagt om
bare 10-15 år.

Når krystalkuglen ikke har det så godt, så må almindelig sund fornuft
råde...

Henrik V Blunck - www.blunck.dk - www.multidesigner.net
Improve your coffee break: http://blunck.dk/recommends/coffee/
Hillary Clinton - Thanks, But No Thanks: www.blunck.dk/politics/clinton