Startproblemer - Hvad kan man gøre?
Fra : Sace

Dato : 11-02-07 19:01

Hej NG!

Jeg står og mangler råd fra nogle garvede folk på 2 takt området - så
jeg prøver her :)

Jeg har mig en Rieju RS2 Matrix (lækker knallert i øvrigt). Men den
har et problem, og jeg ved det er et meget kendt problem på denne
model, den vil ikke starte på elstarten. Maskinen har kørt 3000km,
service overholdt, der er en tunudstødning på men ellers std (og jaja,
den er dysset ind osv). Elstarteren suser rundt med motoren, men ikke
så meget som en enkelt prut. Hvis man så sætter den i gear, og giver
den et lille skub, starter den med det samme. Nogen gange når den er
halvvarm og man slukker den, kan man få held af at starte den med
elstarten. Jeg ved at alle jeg kender med samme maskine har problemet
- men hvad hulen skyldes det? De har intet problem når de er nye?

Kan det ganske simpelt være tændrøret der skal skiftes, eller hvad kan
man forestille sig? Det er noget bøvl nu hvor det er frost, så er den
ikke helt så let at løbe igang.

Det er i øvrigt en minarelli motor, AM6 magen til den der sidder på
RS50 osv.

Håber på lidt råd :)

/Anders

Fra : Hekto

Dato : 11-02-07 22:24

Sace wrote:

> [...]
> ikke helt så let at løbe igang.
>
> Det er i øvrigt en minarelli motor, AM6 magen til den der sidder på

Mål spændingen på batteriet. 12,5 volt med motoren stoppet, min. 13,8 når
den er startet.

Mål spændingen over batteriet når du aktiverer starteren = min. 10 volt.

--
/Hekto

"Women are like elephants to me. I like to look at 'em, but I wouldn't want
to own one." W.C. Fields

Fra : Ukendt

Dato : 12-02-07 22:27

"Sace" <andersbp@gmail.com> wrote in news:1171216835.777482.120870
@k78g2000cwa.googlegroups.com:

> [...]
> ikke helt så let at løbe igang.
>
> Det er i øvrigt en minarelli motor, AM6 magen til den der sidder på

Min RS50, lavede samme nummer når den trænkte til nyt tændrør. Så prøv
det først. Ellers er et nyt batteri måske vejen frem.

Fra : Sace

Dato : 13-02-07 22:28

Nu har jeg fundet fejlen. Maskinen er udstyret med et latterligt 3ah
batteri, som ganske simpelt ikke leverer nok strøm. Starteren tager så
meget strøm at den ud over batteriet også tager fra fødespolen, så der
ingen tænding er under start.

Har invisteret i et 5ah batteri nu. Men hvordan er det så lige jeg
skal lade sådan et? Der står nogen steder at lukkede batterier ikke må
lades med andet end impulsladere..

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-07 15:51

"Sace" <andersbp@gmail.com> wrote in news:1171402092.832730.29100
@q2g2000cwa.googlegroups.com:

> [...]
>
> Har invisteret i et 5ah batteri nu. Men hvordan er det så lige jeg
> skal lade sådan et? Der står nogen steder at lukkede batterier ikke må

hvis det er et lukket batteri, skulle det være lige til at smide på, og
så køre en pæn tur. Så er det opladt. Det har jeg lige ghjort på med
TDR125.