Aprilia SR50 Ditech 2003 med ujævn motorga~
Fra : Stony

Dato : 11-02-07 17:32

Hej Gruppe!

Min søns Aprilia SR50 Ditech 2003 kørte fint - indtil i går.

Efter at den har stået ude hele natten (frostvejr og fygesne) er
motorgangen blevet meget ujævn. Motoren starter fint nok, men når man
drejer gashåndtaget stiger omdrejningerne ganske vist som de skal, men
den prutter og "skyder" med puff-lyde og oser.
Den går så dårligt, at man ikke kan køre på den.

Det virker som om den får en for fed blanding af luft og benzin -
eller som om der er for meget olie i blandingen.

Gaskablet var frosset fast - jeg tøede det op med en hårtørrer direkte
mod "karburatoren" - det bør vel ikke betyde noget?

Selv om den har kørt 5 min (på støttefoden), er der ingen
forbedringer.

Jeg har renset og skiftet tændrør uden at det hjalp.

Jeg har hældt karburatorsprit på - uden effekt.

Kan det være andet der er frosset? Måske oliepumpen som derfor ikke
giver den korrekte mængde olie?

Ideer modtages gerne!

Hilsen Steen

Fra : Ukendt

Dato : 13-02-07 05:32

"Stony" <shboisen@mail.dk> wrote in news:1171211491.023248.268620
@q2g2000cwa.googlegroups.com:

> [...]
>
> Jeg har hældt karburatorsprit på - uden effekt.
>

> Kan det være andet der er frosset? Måske oliepumpen som derfor ikke

tjek lige om luftfilteret skulle være vådt. Så kan den nemlig ikke få
vejret, og vil gå for fed. Prøv evt at starte den uden filter.