Sortere folk væk med hemmelig nr..
Fra : BT

Dato : 07-02-07 20:22

Jeg menes at man kan få spæret, så personer med et bestemt nr. ikke kan
ringe til en..

Men kan man få lavet, så folk der ringer med hemmeligt nr. ikke kan ringe
til en..
Jeg er ret træt af at folk med hemmelig nr, ringer med de mest mærkelige..
Lige fra Fup-firma til folk som vil købe en hamster - om søndagen...
Det typiske er at de, for det meste, ringer med hemmeligt nr.. Derfor kunne
jeg godt tænke mig, at de blev sorteret fra..
Men kan det lade sig gøre..

/Brian

Fra : Anders Christensen

Dato : 08-02-07 00:35

BT skrev:
> [...]
> Det typiske er at de, for det meste, ringer med hemmeligt nr.. Derfor kunne
> jeg godt tænke mig, at de blev sorteret fra..

Jeg tvivler på at det rent teknisk kan lade sig gøre, medmindre du har
en telefoncentral selv, hvor du kan sætte den til at afvise alle opkald
hvor du ikke kan spore et nummer på.

Alternativt kan du blive tilmeldt "robbinsonlisten" så du slipper for
reklamehenvendelser, eller blot få "udeladt nummer".

Fra : Sørensen

Dato : 08-02-07 01:18

"BT" skrev ...
> Jeg menes at man kan få spæret, så personer med et bestemt nr. ikke kan
> ringe til en..
>
> Men kan man få lavet, så folk der ringer med hemmeligt nr. ikke kan ringe
> til en..

B&o har en nummerviser/telefonsvare der kan afvise valgte numre, men om den
kan afvise hemmelig nummer ved jeg ikke.

vh.
Sørensen

Fra : Uffe Ravn

Dato : 08-02-07 11:08

BT wrote:

> [...]
> Det typiske er at de, for det meste, ringer med hemmeligt nr.. Derfor
> kunne jeg godt tænke mig, at de blev sorteret fra..

Det kan helt klart lade sig gøre, telefoncentralen overfører et DTMFsignal
med en bestemt kombination der signalere at nummeret ikke vises.

Hvis denne kombination sættes til at deaktivere ringesignalet, i de 90
sekunder en tilringning maksimalt kan vare, vi man opleve at telefonen er
tavs når der ringes med hemmeligt nummer.
Hvorimod ikke skjulte numre vil få telefonen til at ringe, ligeledes vil
udenlandske numre blive vist.

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 08-02-07 19:11

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg menes at man kan få spæret, så personer med et bestemt nr. ikke kan
> ringe til en..

Ikke umiddelbart

> Men kan man få lavet, så folk der ringer med hemmeligt nr. ikke kan ringe
> til en..

Ikke umiddelbart

> Det typiske er at de, for det meste, ringer med hemmeligt nr.. Derfor
> kunne jeg godt tænke mig, at de blev sorteret fra..
> Men kan det lade sig gøre..

Du skal opsætte noget lokalt hos dig.
B&O havde noget i den retning på et tidspunkt.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Børge Larsen

Dato : 09-02-07 11:48

> [...]
> Det typiske er at de, for det meste, ringer med hemmeligt nr.. Derfor
> kunne jeg godt tænke mig, at de blev sorteret fra..

Børge

Fra : Hans Jensen

Dato : 10-02-07 19:44

Det klarer min B og O telefonsvarer som man kan slå til eller fra

Den taler også og vi har indtalt at ved hemligt nummer skal telefonen ikke
tages.

Jeg har model 1200

Mvh Hans

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 19-02-07 14:58

Hej

"BT" <brian.toft.remove.this@get2net.dk> wrote:

Klip:
> [...]
>Det typiske er at de, for det meste, ringer med hemmeligt nr.. Derfor kunne
>jeg godt tænke mig, at de blev sorteret fra..

Ja, det kan det sagtens ! - Dog skal du være telefonikunde hos
Cybercity. - Fandt dette på deres hjememside:

""Du har mulighed for at bestille Grundpakken for 19 kr. pr. md. Den
indeholder Viderestilling, Banke På, Vis Nummer og Afvis Anonyme Kald.""

Står neders på denne side under: "Flere tjenester"

http://www.cybercity.dk/produkter/privat/bredbaand_og_telefoni/det_faar_du/index.aspx

--
M.v.h. Ole ®

"Skik følge, eller land fly"