Bordermanager problemer !
Fra : martin_NOSPAM_@mlf.d~

Dato : 30-06-01 13:00

Jeg har installeret BM 3.5 SP2, på min NW 5.1 server, og jeg har nu følgende
problemer :

jeg har sat en masse exceptions op, ,men jeg syntes ikek de træder i kraft,
selvom jeg unloader ipxflt ipflt og filtsrv og kører en reinit. system
bagefter....

1) Jeg kan ikke komme igennem til NEWS selvom jeg har sat det op, jeg kan
kommunikerer med jer i gruppen nu fordi jeg bruger NEWS proxy'en der er i
bordermanager.
men den skal kunne uden, jeg har to filter bøger (PDF) til BM, jeg gør
nøjagtigt som der står og har de samme skærmbilleder, men lige meget hjælper
det...

2) Jeg har behov for at åbne for port 2000, da en bruger benytter dating.dk
og chatten kan ikke øre uden denne er åben (Står på deres side), dette har
jeg osse gjort, men det virker stadig ikke...

Jeg kan fint surfe og hente filer....

Jeg kører DNS server på maskinen, jeg kan fint få udestående DNS servere til
at lave lookup til mig, men jeg vil gerne åbne for Zone transfer i
testøjemed, dette kan jeg heller ikke få til at virke, (Når jeg prøver med
DK-Hostmaster's DNS Lookup).

Er der nogen der kan hjælpe her, jeg må gøre noget galt....

Jeg har konfigureret access rules i NWADMN, og åbnet for alt og ALLE

Slår jeg samtlige filtre fra på serveren kan jeg lave DNS lookup uden
problemer, men NEWS og dating.dk problemer forsvinder ikke af denne
grund....

--

Mvh. Martin Lindemann Frederiksen

Fra : Christian Bering

Dato : 30-06-01 14:27

On Sat, 30 Jun 2001 13:59:37 +0200, martin_NOSPAM_@mlf.dk wrote:

>Jeg kan fint surfe og hente filer....

Som du vel gør i gennem proxy'en?
Jeg vil tro, dit problem kunne være, at dine klienter ikke har
IP-adressen på indersiden af BM'en angivet som default gateway?

--
/Christian

Fra : martin_NOSPAM_@mlf.d~

Dato : 02-07-01 18:57

De kører igennem proxy'en JA

Og ja de har osse default GW på indersiden af BM'en..

Mvh. Martin Lindemann Frederiksen

E-Mail : martin@mlf.dk
WWW : www.mlf.dk

Fra : Kasper M. Ibsen

Dato : 30-06-01 17:49

Jeg går ud fra du har 2 eller tre netkort i serveren samt nat enabled.
virker det hvis du unloader ipflt ???

/Kasper

Fra : martin_NOSPAM_@mlf.d~

Dato : 02-07-01 18:59

Som jeg skrev så nej, jeg kan stadig ikke køre news selvom jeg unload ipflt,
men visse andre ting virker...

Det der er underligt at at hvis jeg laver en til ALLE KORT ALLE PROTOKOLLER
ALLE PORTE, så er der stadig lukket, osse selvom jeg genstarter filtrene....

Har de filtre der er konfigureret for exceptions-filtrene højere prioritet
??

Fra : Kasper M. Ibsen

Dato : 02-07-01 23:00

Hej igen

Har du husket:
SET NAT DYNAMIC MODE TO PASS THRU=ON
???

Fra : martin_NOSPAM_@mlf.d~

Dato : 03-07-01 07:09

Ja, det er ihvertfald slået til inde under inetcfg, og denne funktion gør jo
det samme som du skriver der, læste på Novell's side at skrive det du gør,
eller slå det til derinde gør det samme, og den står på ON.

Fra : erik klausen

Dato : 01-07-01 17:35

martin_NOSPAM_@mlf.dk wrote:

> [...]

> (...)

> Jeg har konfigureret access rules i NWADMN, og åbnet for alt og ALLE

Der er to steder at sætte regler op: I FILTCFG.NLM og i nwadnmxx.EXE.
De regler du sætter op i NWAdmin gælder kun for IP/IPX gateway samt for proxies.
Direkte IP trafik der passerer serveren er ikke påvirkede af disse regler.
Alle pakker påvirkes derimod af reglerne i FILTCFG. Og her skal du være
opmærksom på at pakker til/fra serveren skal behandles specielt. For eksempel
kan du lave en regel der tillader al port 80-trafik (HTTP) fra det interne
interface til det eksterne. Den regel tillader ikke trafik der udgår fra
serveren. Og det gør proxy-trafik så vidt jeg husker.

> selvom jeg unloader ipxflt ipflt og filtsrv og kører en reinit. system
> bagefter....

Når du har konfigureret nye regler i FILTCFG træder de i kraft så snart du har
svaret Yes til "Save filter?". Du behøver ikke reloade noget.
Regler der konfigureres i NWAdmin gælder få sekunder efter du er færdig med at
konfigurere; Bordermanageren genstartes automatisk med de nye regler.

mvh. Erik Klausen

Fra : martin_NOSPAM_@mlf.d~

Dato : 02-07-01 19:01

Der står i samtlige TID's at har du ændret i filtcfg SKAL du unload disse
programmer for at være helt sikker...

Selv i BM 3.5 manualen...

"erik klausen" <"ekl"@psykiatri.aaa.denmark (that's .dk)> skrev i en
meddelelse news:9hnjke$fff$1@news.inet.tele.dk...

Fra : erik klausen

Dato : 02-07-01 22:35

martin_NOSPAM_@mlf.dk wrote:

> Der står i samtlige TID's at har du ændret i filtcfg SKAL du unload disse
> programmer for at være helt sikker...

Ihvertfald ikke samtlige. Jeg er ikke stødt på det før. Tværtimod har mine
forsøg vist at filtrene gælder så snart de ligger i listen.

Læs også noten øverst i
http://www.novell.com/documentation/lg/nias41/docui/index.html#../filtrenu/data/hq768iej.html

> Har de filtre der er konfigureret for exceptions-filtrene højere prioritet??
Ja. Hvis en pakke bliver godkendt eller afvist af en regel i Exception-listen er
det ligegyldigt hvad der står i Filters-listen.

mvh.
Erik Klausen

Fra : martin_NOSPAM_@mlf.d~

Dato : 03-07-01 07:10