Hjemmeskoling indføres i Thailands sydligs~
Fra : trans

Dato : 06-02-07 20:12

I Thilands tre sydligste provinser, Yala, Pattani og Narathiwat, har
de thailandske myndigheder det problem, at de muslimske oprørere har
brændt en del skoler af og med mellemrum overfalder og myrder
skolelærere. En lærerinde fra det nordligste Thailand, som havde
påtaget sig at arbejde sydpå, blev overfaldet og døde, efter at hun
havde ligget i coma i lang tid. Meget få skolelærere ænsker derfor at
arbejde i disse provinser.

Det forekom mig, at man burde gå over til hjemmeskoling, hvor
skoleeleverne lærer stoffet selvstændigt i hjemmet, og i dag hørte jeg
så på radioen, at det netop er, hvad man vil gøre.

Hjemmeskoling har den meget store fordel, at eleverne bliver mere
selvstændige og initiativrige og opnår en dybere forståelse af
stoffet. Men den forudsætter velegnede læremidler.

Ved at gå over til hjemmeskoling i de tre sydligste provinser slår de
thailandske myndigheder altså to fluer med ét slag: de undgår, at de
muslimske oprørere saboterer undervisningen, og de opnår, at eleverne
bliver dygtigere og mere selvstændige og initiativrige.

Bent

Fra : Hindsgaul

Dato : 07-02-07 00:28

On 6 Feb 2007 11:12:03 -0800, trans wrote:

> Bent

Nå.

FUT: dk.snak.off-topic

Hindsgaul
--
Hvorfor mon regeringen har det som mål at smadre folkeskolen?

Fra : kjaer

Dato : 07-02-07 09:13

Hindsgaul wrote:

> Nå.

Det kunne da ellers være sjovt, at høre lidt om hvordan man underviser i
andre lande. Har danske lærere ingen forestilling om hvordan "hjemmeskoling"
gribes an.

Fra : wilstrup

Dato : 03-04-07 12:02

"kjaer" <aavillyknaa@greennet.gaal> skrev i meddelelsen

> Det kunne da ellers være sjovt, at høre lidt om hvordan man underviser i
> andre lande. Har danske lærere ingen forestilling om hvordan
> "hjemmeskoling" gribes an.

Hjemmeskoling er en mulighed i Danmark, men det er ikke interessant for os,
da de allerfleste elever går i en kommunal folkeskole - de få der her i
landet anvender hjemmeskoling har derfor ingen interesse.

Hvad andre lande gør, er ikke et emne i denne gruppe, hvor det er
folkeskole, der fokuseres på. Vi hverken kan eller skal tage hensyn til at
nogle måske vælger privatskoler eller hjemmeundervisning før det er aktuelt
for os - og det er det ikke.

Fra : trans

Dato : 09-02-07 22:20

On Feb 7, 3:12 pm, "kjaer" <aavillyk...@greennet.gaal> wrote:

> Det kunne da ellers være sjovt, at høre lidt om hvordan man underviser i
> andre lande. Har danske lærere ingen forestilling om hvordan "hjemmeskoling"
> gribes an.

Der er ikke megen interesse for undervisning og videntilegnelse i
denne skolelærergruppe. Prøv at se hvor ringe aktiviteten er. Der kan
gå uger mellem indlæggene. Og at der er en verden uden for Danmark,
kan skolelærerforsamlingen slet ikke fatte.

Bent