Fra Thailand
Fra : trans

Dato : 03-02-07 00:07

Fra den thaisprogede avis Daily News af 2. februar 2007:
(oversættelse)
http://www.dailynews.co.th/dailynews/pages/front_th/popup_news/Default.aspx?Newsid=116151&NewsType=1&Template=1
ANMELDER LÆRERINDE SOM STRAFFEDE ELEV VED AT BANKE DETS HOVEDE MOD
BETONSØJLE

Klokken 11:00 den 1. februar anmeldte fru Sinaya Charoenmekpanya,
alder 37 år, boende i hus nr. 88/178, gruppe 3, Soi 5, Mooban Gankeha
2, Samet underdistrikt, Cholburi distrikt, til politikaptajn Supachai
Oamprasert, vagthavende på Cholburi provinspolitistation, at fru
Sowalak Diwaja, som underviser i samfundslære på Wat Samet Skole,
havde straffet hendes søn, drengen Supadet (eller Lillebror Fluk)
Charoenmekpanya, alder 8 år, som går i 2. klasse på skolen, ved at
banke dennes hovede mod en betonsøjle til blod flød ud af mund og
næse. Hændelsen fandt sted den 27. november sidste år.

Den følgende morgen havde drengen hovedpine, så hun bragte ham til
hospitalet i Cholburi til undersøgelse. Man fandt intet unormalt, så
lægen sendte drenge hjem og i seng for videre observation. Da fru
Sinaya ikke følte sig overbevist om sønnens tilstand, bragte hun ham
til undersøgelse på Somdet Praboromrattevi Hospital i Siracha og
Chulalongkorn Hospital, hvor man fandt blødning i hjernen og
beskadigelse af synsnerven, således at drengen kun kunne se 2-3 fod
frem for sig. Senere, den 7. december, havde sønnen hovedpine og
besvimede. Da han kom til sig selv igen, var han som et hjerneskadet
barn, hvorfor hun besluttede sig til at anmelde lærerinden til
politiet.

Fra : Hindsgaul

Dato : 03-02-07 00:10

On 2 Feb 2007 15:06:33 -0800, trans wrote:

> Fra den thaisprogede avis Daily News af 2. februar 2007:
> (oversættelse) <snip>

Hvad det har med dk.undervisning.folkeskole er mig en gåde.

Mon ikke en FUT til dk.snak.off-topic ville være på sin plads?

Hindsgaul

--
Hvorfor mon regeringen har det som mål at smadre folkeskolen?

Fra : trans

Dato : 03-02-07 04:38

On Feb 3, 6:10 am, Hindsgaul <brug....@ik-ke.dk> wrote:

> Hvad det har med dk.undervisning.folkeskole er mig en gåde.

Nå, det fremgår ellers ret klart, at det drejer sig om noget med
undervisning, endda i folkeskolen, omend ikke den danske. Du kan da
læse og forstå stykket?

Bent

Fra : kris b

Dato : 03-02-07 09:34

"trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse

> [...]

Nå, det fremgår ellers ret klart, at det drejer sig om noget med
undervisning, endda i folkeskolen, omend ikke den danske. Du kan da

selv om her er involveret lærer og elev
er der vist ikke mange her som kalder dette undervisning
hvad vil du med indlægget?
hvad kan artiklen bidrage gruppen med?
kris b

Fra : Hindsgaul

Dato : 03-02-07 10:59

On 2 Feb 2007 19:38:13 -0800, trans wrote:

> Nå, det fremgår ellers ret klart, at det drejer sig om noget med
> undervisning, endda i folkeskolen, omend ikke den danske. Du kan da
> læse og forstå stykket?

Folkeskolen er i denne sammenhæng den danske.
Du kan evt. orientere dig i gruppens fundats:

<citat>
3. Fundats:
Alle emner som lærere/undervisere/lærerstuderende i
folkeskolen/eller institutioner tilknyttet folkeskolen, mener er
relevante, for at folkeskolen kan udvikles og fornyes.
<citat slut>

Hvordan en tilfældig artikel om en tilfældig hændelse på en tilfældig
udenlandsk skole fra en tilfældig udenlandsk avis kan være relevant for at
folkeskolen (igen den danske) kan udvikles og fornyes er vist noget videre
uklart og helt sikkert off-topic.

Hindsgaul
--
Hvorfor mon regeringen har det som mål at smadre folkeskolen?

Fra : trans

Dato : 03-02-07 20:37

On Feb 3, 4:58 pm, Hindsgaul <brug....@ik-ke.dk> wrote:

> [...]
> folkeskolen (igen den danske) kan udvikles og fornyes er vist noget videre

Ja, muligvis. Her er der imidlertid ikke tale om nogen tilfældig
hændelse på en tilfældig skole, men der er tale om en udvalgt hændelse
på en nærmere angiven skole. Personer med tilknytning til
folkeskolemiljøet kan lære af hændelsen, således at lignende hændelser
kan undgås, og etablissementet kan udvikle sig.

> Hvorfor mon regeringen har det som mål at smadre folkeskolen?

Havde lærerinden det mon som sit mål at smadre elevens hovede?

Bent

Fra : Hindsgaul

Dato : 03-02-07 21:44

On 3 Feb 2007 11:37:05 -0800, trans wrote:

> [...]
> kan undgås, og etablissementet kan udvikle sig.

> Havde lærerinden det mon som sit mål at smadre elevens hovede?

Du mener helt seriøst, at ved at læse dit spam, undgår vi at lærere i den
danske folkeskole smadrer et barn ind i en betonsøjle?

Jeg må indrømme at selv efter flere gennemlæsninger af avisudklippet står
det mig fortsat fuldstændig uklart, hvad det har med den danske folkeskole
at gøre.

Hindsgaul

--
Hindsgaul

Mere end 25.000 medlemmer på Europas største gratis TomTom-hjælpeforum
www.tomtom-user.dk

Fra : Wilstrup

Dato : 04-04-07 20:22

"trans" <kongaead@my-deja.com> skrev i meddelelsen

Sig mig en gang: du taler med megen foragt om lærere og lærergerningen- så
svar mig på et spørgsmål: hvordan har du lært dig thai og hvorfor netop det
sprog? Det var jo næppe et folkeskolefag?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 06-04-07 22:24

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> lærergerningen- så svar mig på et spørgsmål: hvordan har du lært
> dig thai og hvorfor netop det sprog? Det var jo næppe et

jeg skulle måske lige tilføje at det er et seriøst spørgsmål - evner
du at svare på det?