Tlf. stik ledninger?
Fra : reb

Dato : 15-01-07 15:19

Jeg skal sætte et "gammeldags" telefonstik på en tel.ledning, et af disse
han/hun stik man brugte før de små tog over.
Der er tre ledninger, rød, blå, grøn. Hvilken skal på hvilket ben? Skal de
loddes på bare et eller andet sted?

--
www.granvista.dk
Din feriehacienda i Spanien...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-07 21:47

"reb" <remove_pbs@adslhome.dk> wrote in message
> [...]
> han/hun stik man brugte før de små tog over.
> Der er tre ledninger, rød, blå, grøn. Hvilken skal på hvilket ben? Skal de

Rød-blå skal bruges i den rækkefølge når du ser telefonstikket forfra.

Hvordan de monteres afhænger jo af selve telefonstikket.. men typist skal
ledningen, uden at blive afisoleret klemmes ned i klemmerne.

Fra : reb

Dato : 16-01-07 00:07

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*.REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan de monteres afhænger jo af selve telefonstikket.. men typist skal
> ledningen, uden at blive afisoleret klemmes ned i klemmerne.

Hm, lidt usikker på hvad du mener. Er du sikker på det er det samme stik vi
taler om? billede her:
>http://granvista.dk/bil/RIMG0006a.jpg

Og der er jo også en grøn ledning...?
Kan du bruge billedet til at forklare hvilken skal hvor? billedet ser vi jo
på samme måde.

Fra : Erik

Dato : 16-01-07 13:49

"reb" <remove_pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Og der er jo også en grøn ledning...?
> Kan du bruge billedet til at forklare hvilken skal hvor? billedet ser vi
> jo på samme måde.

Du skal bruge de 2 ben i højre og venstre side.
Sandsynligvis er det rød og blå du skal bruge.
Sæt den røde i benet til højre på billedet.

mvh
Erik