Kan en hoppe føde to føl ?
Fra : jorgenkring@gmail.co~

Dato : 31-01-07 18:54

Hej
Min søn på 7 år spurgte mig om en hoppe kan føde to føl ad gangen.. Jeg
kunne ikke svare ham - kan nogen hjælpe mig?
Venlig hilsen
Jørgen Kring

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 31-01-07 20:20

jorgenkring@gmail.com wrote:
> Hej
> Min søn på 7 år spurgte mig om en hoppe kan føde to føl ad gangen. Jeg
> kunne ikke svare ham - kan nogen hjælpe mig?

De kan godt få tvillinge føl, men de bliver født et af gangen. Det er
dog ret sjældent at det sker.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-02-07 14:59

On Jan 31, 8:20 pm, Jon Bendtsen <n...@example.com> wrote:

> De kan godt få tvillinge føl, men de bliver født et af gangen. Det er
> dog ret sjældent at det sker.

Og oftest dør det ene af dem og det ene er tit mindre end det andet.
Der er også reel fare for hoppens liv.
--
Christian.....MSN: spørg...
http://www.yee-haw.dk

Fra : Vipse

Dato : 03-02-07 20:04

Ja det kan godt lade sig gøre, men i de fleste tilfælde går det ikke så
godt. Her har jeg dog lige fundet er tilfælde hvor det gik godt og der kom 2
flotte velskabte føl ud af det . De kan ses på Stald Kisny´s hjemmeside og
de er bare søde !
http://www.stald-kisny.dana7.dk/200-opdraet.htm

MVH Vipse