Hvad er "Sternchenzwirn"?
Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 31-01-07 22:54

Jeg har ingen tysk ordbog længere, og der er ingen oversættelse fra tysk til
dansk på nettet af hvad jeg kan finde - nogen der ved hvad det er for noget
(sy?) tråd?
På posen står der "Ackermann Sternchenzwirn 2.fach 100% leinen" og tråden er
viklet på en flad jul "sol" med hakker.
--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor
og

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-01-07 13:14

Heidi, Miver og Mulles mor wrote:
> [...]
> På posen står der "Ackermann Sternchenzwirn 2.fach 100% leinen" og
> tråden er viklet på en flad jul "sol" med hakker.

En direkte oversættelse siger:

Ackermann = producenten
Sternchen=lille stjerne
Zwirn=tråd
2.fach=zweifach=dobbelt
leinen=linned

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Tove Krieger

Dato : 31-01-07 19:52

Tove Krieger wrote:

> En direkte oversættelse siger:
>
> Ackermann = producenten
> Sternchen=lille stjerne
> Zwirn=tråd
> 2.fach=zweifach=dobbelt
> leinen=linned

rettelse: leine er selvfølgelig reb/snor.

Din tråd lyder noget á la "kinesertråd", altså meget stærk tråd til f.
eks. at sy knapper på med.

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 01-02-07 23:21

<klip> Din tråd lyder noget á la "kinesertråd", altså meget stærk tråd til
f.
> eks. at sy knapper på med.
>
> --
> Venlig hilsen Tove
> Beware of people who dislike cats

Danke Schön fristes man jo til at sige *smil*

--
Venlig hilsen Heidi, Miver og Mulles mor