hvor mange udgifter ud over lønnen er der
Fra : Jon Bendtsen

Dato : 18-01-07 21:34

Hej

Hvor mange udgifter ud over lønnen er der til ansatte?
Her tænker jeg på sygdom, anden administration, ...

Hvad ganger man med for at se den reelle udgift? 2? mere?

Hvilke andre udgifter er der iøvrigt? som jeg skal regne med?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-01-07 07:32

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> wrote in message
> Hej
>
> Hvor mange udgifter ud over lønnen er der til ansatte?
> Her tænker jeg på sygdom, anden administration, ...
>
> Hvad ganger man med for at se den reelle udgift? 2? mere?

2 er i den øvre ende, hvis det er udgifterne du regner med. Hvis det er med
henblik på at kunne beregne hvilken timepris du skal regne med ved
konsulentopgaver, så er 2 ikke helt ved siden af, da faktoren så også skal
tage hensyn til både sygdom, ferie, efteruddannelse m.m. Altsammen perioder
som ikke umiddelbart er en udgift (den ansatte får stadig X kr om måneden),
men der kan ikke bidrages med indtjening.

Bortset fra det må udgifterne afhænge meget af branchen. En lastbilchauffør
kræver f.eks. ikke en fast kontorarbejdsplads / pc, og mængden af
efteruddannelse må også være ret forskellig mellem brancherne.

Hilsen
Uffe

Fra : RIP

Dato : 19-01-07 08:11

løn + feriepenge + feriefridage + sh + pension + atp + aer + aes +
barselsfond + lovpligtig arbejdsskadeforsikring

Jeg har ikke regnet det helt nøjagtigt ud, men det ligger i niveauet 1,3-1,5

mvh

René

Fra : Thomas V. Nielsen

Dato : 19-01-07 13:08

> Jeg har ikke regnet det helt nøjagtigt ud, men det ligger i niveauet
> 1,3-1,5

I C5 regner de med 1,43

Mvh
Thomas

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 19-01-07 15:29

Thomas V. Nielsen wrote:

> I C5 regner de med 1,43

okay, tak.

JonB

Fra : TJ

Dato : 19-01-07 16:51

> [...]

Vi* regner med 1,36

mvh TJ

*plastforarbejdende industri virksomhed under industriens overenskomst