TComboBox.sorted virker ikke
Fra : Kurt G

Dato : 01-02-07 21:58

Jeg har brugt en kombobox, indskrevet nogle strings i TStrings og sat Sorted
= True.
Det virker OK, strengene bliver sorteret.

Så sletter jeg linierne i TStrings og henter i stedet linierne med denne
programstump:

S1 := TStringList.Create;
S1.LoadFromFile('Opslagsord.txt');
For x := 0 To S1.Count-1 do
Begin
cbOrdOpslag.Items.Add(S1[x]);
End;
cbOrdOpslag.Sorted := True;

Nu er inierne ikke sorterede!!!

Hvad gør jeg galt?

Mvh Kurt

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 02-02-07 11:00

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det virker OK, strengene bliver sorteret.
>
> Så sletter jeg linierne i TStrings og henter i stedet linierne med denne

Lige præcist hvad du gør falt kan jeg ikke umiddelbart spotte. Hvilken
version af Delphi bruger du? Men i følge hjælpen så virker sort ikke, hvis
style'en er sat til lbVirtual eller lbVirtualOwnerDraw.

Et lille tip. Alle dine linjer kan erstattes af en enkelt linje:

cbOrdOpslag.Items.LoadFromFile('Opslagsord.txt');

Et andet lille tip. Jeg ville pakke selve rutinen ind i en procedure

procedure TForm1.LoadLookup(FileName: string);
begin
cbOrdOpslag.Items.LoadFromFile(FileName);
end;

/Brian

Fra : Kurt G

Dato : 02-02-07 17:13

> Lige præcist hvad du gør falt kan jeg ikke umiddelbart spotte. Hvilken
> version af Delphi bruger du?
Delpi 5
> Men i følge hjælpen så virker sort ikke, hvis style'en er sat til
> lbVirtual eller lbVirtualOwnerDraw.

Style er sat til csDropDown

> [...]
>
> procedure TForm1.LoadLookup(FileName: string);
> begin
> cbOrdOpslag.Items.LoadFromFile(FileName);

Dine tip er taget til efterretning. Jeg mente nok, at det kunne gøres
nemmere, men fandt det ikke lige!

Kurt