Drevidentificering
Fra : Leif Christensen

Dato : 25-01-07 18:56

Hej.
Er der nogen som kan fortælle mig om og hvordan man i pascal laver en rutine
som kommer med hvilke drev som er tilgængelige på den aktuelle komputer.
MVH Leif.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-01-07 07:46

En søgning på google
http://www.google.dk/search?hl=da&q=drives+available+delphi

Svaret kan findes her:
http://www.arcknowledge.com/gmane.comp.lang.delphi.programming/2002-04/msg00223.html

hilsen
Uffe

Fra : Leif Christensen

Dato : 28-01-07 10:50

Tak for svaret. Problemet er at jeg "kun" laver DOS-programmer i
turbo-pascal og slet ikke har forstand på Delphi.
Det jeg søger er en rutine som undersøger hvilke drev som Pc'en har fundet
aktive, eksempelvis en memory-stick sat i en USB-port.
Hilsen Leif.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 29-01-07 11:08

On Sun, 28 Jan 2007 10:49:59 +0100, Leif Christensen <oz8gw@post.tele.dk>
wrote:

> [...]
> Det jeg søger er en rutine som undersøger hvilke drev som Pc'en har
> fundet aktive, eksempelvis en memory-stick sat i en USB-port.

Øj, det er længe siden jeg sidst skrev DOS programmer :)
Så vidt jeg husker er det letteste at bruge interrupt 21h,
Microsoft har en beskrivelse her:

http://support.microsoft.com/kb/62458

//michael

--