God idé efterlyses
Fra : Arkimedes

Dato : 17-01-07 18:23

Jeg skal lave et budgetskema og i den forbindelse bruges en TDBGrid, hvor de
enkelte poster periodefordeles vandret.
Nu er det jo således, at et budget jo sammentælles lodret for neden.
Når nu budgetskemaet bredde er større end formens bredde, er der jo behov
for at scrolle vandret.

Så kommer spørgsmålet til de 64.000: "Hvordan synkroniserer man de 2 Grid's
således, at de 2 Grid's følges ad vandret ???

--
Arkimedes

NB!!! Bruger D4

Fra : Harald

Dato : 17-01-07 18:27

"Arkimedes" <Nix@Nul.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Så kommer spørgsmålet til de 64.000: "Hvordan synkroniserer man de 2
> Grid's således, at de 2 Grid's følges ad vandret ???

Dav igen, jeg har tænkt lidt over det og du smider self. bare det hele på en
scrollbox, dvs. at du ikke skal scrolle i selve Grid´en men blot sætte
Grid´en til den ønskede bredde hvorefter ScrollBox´en automatisk viser en
scrollbar.

/HK

Fra : Arkimedes

Dato : 17-01-07 21:39

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Grid´en til den ønskede bredde hvorefter ScrollBox´en automatisk viser en

Tak Harald - Din løsning går bare ikke, da ScrollBoxen jo fjerner den
verticale Scroll-linie, hvis Scrollboxen er helt til venstre.
Det har jeg nemlig prøvet.

--
Arkimedes

Fra : Harald

Dato : 18-01-07 15:02

> "Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse

> Tak Harald - Din løsning går bare ikke, da ScrollBoxen jo fjerner den
> verticale Scroll-linie, hvis Scrollboxen er helt til venstre.
> Det har jeg nemlig prøvet.

Ved ikke helt hvad du mener med det?

/HK

Fra : Brian Andersen \(www~

Dato : 17-01-07 18:35

> [...]
>
> Så kommer spørgsmålet til de 64.000: "Hvordan synkroniserer man de 2
> Grid's således, at de 2 Grid's følges ad vandret ???

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener?

Min løsning ville være at anvende TDBClient (jeg kan ikke huske om den
komponent finde i Delphi 4) og så til sammentælling ville jeg anvende
aggretate fields.

Prøv at forklar det en gang til. Eventuelt lidt mere uddybbende og hvor du
skal bruge to grids.

/Brian