Hvordan får jeg F8 til at virke på CheckBo~
Fra : Kurt G

Dato : 15-01-07 09:28

Jeg har en CheckBox, hvor jeg gerne vil have 'afkrydsningen' til at skifte
med funktionsknappen F8.
Jeg har prøvet at gøre det ved at bruge ShortCut på en MenuItems, og så
sætte MenuItems-ens Visible False, men så virker F8 jo ikke.

Det kan nok gøres, men hvordan?

Mvh Kurt

Fra : Kurt G

Dato : 15-01-07 09:42

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> Jeg har prøvet at gøre det ved at bruge ShortCut på en MenuItems, og så
> sætte MenuItems-ens Visible False, men så virker F8 jo ikke.

Det var noget sludder, F8 virker, blot man virkelig husker at sætte ShortCut
til F8.

Men derfor vil jeg nu gerne vide det alligevel, det er jo ikke den pæneste
måde at gøre det på!

/Kurt

Fra : nic@aub.dk

Dato : 15-01-07 11:13

Kurt G wrote:
> [...]
> til F8.
>
> Men derfor vil jeg nu gerne vide det alligevel, det er jo ikke den pæneste

Metoden er fin nok - du kan også bruge actions men det gør jo ikke
den store forskel - udover måske at du kan få samme kode kørt når
du klikker på din checkbox og når du trykker F8.

Fra : Kurt G

Dato : 16-01-07 15:25

<nic@aub.dk> skrev i en meddelelse

Kurt G wrote:
> [...]

den store forskel - udover måske at du kan få samme kode kørt når
du klikker på din checkbox og når du trykker F8.
----------------------------------

Det med Actions har jeg ikke nogen ide om!
/Kurt

Fra : nic@aub.dk

Dato : 18-01-07 07:37

Du laver en TActionmanager og en TAction inde i den. I din checkbox
vægler du så action=den TAction du lige har lavet.
Når man så klikker på checkboxen vil action'ens OnExecute blive
udført (du laver en OnExecute hvis du dblt klikker på din action i
manageren).
Det smarte er at actions altid kan have shortcuts - og ved at lave en
action kan du dermed få kaldt en OnClick på en vilkårlig komponent
vha f.eks. F8.