MinGW på Vista
Fra : Jacob Jensen

Dato : 24-01-07 15:42

Hej

Er der nogle her der kan få MinGW til at fungere på Vista? I så fald kunne
jeg vældigt godt tænke mig at vide hvordan.

Et af problemerne er vist at MinGW ikke kan finde rundt i sit fil-hierarki
som den kunne på tidligere versioner af Windows.

--
Jacob
jacob@etlivmedsle.dk

Fra : Jacob Jensen

Dato : 24-01-07 18:25

> Er der nogle her der kan få MinGW til at fungere på Vista? I så fald kunne
> jeg vældigt godt tænke mig at vide hvordan.

Jeg har selv fundet en work around. Håber nogle finder på noget bedre.

I det følgende antages mingw at være installeret i C:\mingw

1) Tilføj C:\mingw\libexec\gcc\mingw32\3.4.2; til path-variablen i Windows.
2) Brug -I når der oversættes... f.eks. -I"c:\mingw\include"
3) Brug -B når der linkes... f.eks. -B"c:\mingw\lib"

Lidt omstændigt, men det fungerer fint hér.

--
Jacob