USB på AVR
Fra : Benny

Dato : 21-01-07 13:59

Hej

Skal lave en regulerings enhed med datalogger. For at undgå den store
hukommelse vil jeg bruge en usb-memorystick. Da der skal bruges en del
analoge og digitale input og output vil det være fint med en Atmel
AT90USB64/128.

Er der nogle der her på grupperne der har set noget kode der kan hjælpe mig
med USB delen. Resten har jeg styr på.

Benny

Fra : Kasper

Dato : 21-01-07 16:52

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogle der her på grupperne der har set noget kode der kan hjælpe
> mig med USB delen. Resten har jeg styr på.

Må jeg foreslå et MMC-Kort, tror også SD-Kort virker ens:

http://www.microsyl.com/ Se på hans LED sign...

Jeg har også brugt hans kode, dog lettere modificeret...

Det er utrolig nemt at gemme og læse på kortet, specielt hvis du ikke vil
ligge det i et fil system
Det har dog den ulempe du ikke kan sætte det i pc'en og få data ud(men samme
problem med usb)

Kasper

Fra : Rune Christensen

Dato : 21-01-07 17:15

"Benny" <hojvaelde R E M O V E@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle der her på grupperne der har set noget kode der kan hjælpe
> mig med USB delen. Resten har jeg styr på.

Hej Benny

Du skal huske at vælge enten AT90USB647 eller AT90USB1287, da de har
indbygget USB host og derved kan forbindes til en USB memorystick.

Atmel har en beskrivelse af USB mass storage, som er den standard en USB
memorystick normalt vil anvende.
http://www.atmel.com/dyn/resources/prod_documents/doc7631.pdf

Jeg har prøvet at søge efter eksempler på anvendelsen af OTG/Host delen af
AT90USBXXX, men har ikke kunne finde noget.

Mvh.
Rune Christensen
RC Consulting

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-01-07 17:51

Benny wrote:

> [...]
>
> Er der nogle der her på grupperne der har set noget kode der kan hjælpe
> mig med USB delen. Resten har jeg styr på.

Ellers kan du bruge et SD/MMC kort. De kan ret let interfaces med
Microcontrollere via SPI.

--
Lasse Jensen [fafler at g mail dot com]
Linux, the choice of a GNU generation.