The container movie
Fra : Spintail

Dato : 25-12-06 08:02

Hej Gruppe

Jeg bruger dette program til at lave mine flashfiler :

http://easeflash.com/

Den passer fint til mit behov. Programmet laver det hele f. eks hvis
jeg putter 5 billeder ind så kan jeg bruge det til at lave et lækkert
slideshow. Dette kommer så ud i sidste ende som en færdig swf fil ret
bruger venligt når jeg ikke er den store flash haj.

Fint går det sådan set også indtil jeg skal til at validere mine
side med flashen !!! Gennem flere tråde får jeg mig læst til at
embed høre fortiden til. Den beste måde at undgå dette på skulle
være dette :

http://alistapart.com/stories/flashsatay/

Det er her jeg får problemet, det går fint til jeg når til afsnittet
The container movie her har jeg forstået det sådan at man laver en ny
fil i marcomedia (jeg bruger version 8) i denne fil ligger man denne
sætning :
_root.loadMinfil(_root.path,0);

Man afspiller så sin swf fil gennem denne movie ( eller måske jeg har
misforstået dette?)

Her virker det! Den validere MEN jeg bruger ikke "The container
movie" metode, læg så mærke til hvordan den står et øjeblik og
loader HELE flashen, dette er noget jeg oplever her hos mig da jeg
bruger modem, ved godt det måske ikke er så slemt med bredbånd.
Dette sker dog kun i IE man behøves bare kikke den i firefox før man
opdager forskellen i hver fald på en modem forbindelse (

http://www.multiagenten.dk/1.asp

Her følger jeg så metoden med container men det virker ikke flashen
kommer aldrig! Jeg er sikker på jeg gør noget forkert i det jeg laver
containeren men ved ikke hvad da jeg er total grøn i flash

http://www.multiagenten.dk/2.asp

Nogen som kunne have en ide om hvad jeg gør forkert?

Eller skal jeg droppe idèn om at min side med flashen skal validere,
det er bare lidt trist når nu man er nået så langt

Men det er s** da en grim en at få når man er normalt får grønne
træer over det hele :

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.multiagenten.dk%2F3.asp&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline

Håber nogen har en løsning på dette IE problem!

Allan