Skærme
Fijala 3554
Farvekalibrering af Samsung skærm - hvorda~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 02-02-07 21:36

Hej gruppe,

Jeg har købt mig en Samsung 931BF, og har installeret programmet Magictune -
som indeholder et program til farvekalibrering af skærmen.
Når man starter programmet får man en stribet baggrund med et kvadrat som så
indeholder et mindre kvadrat med samme stribede baggrund som resten af
skærmen.
Forneden er der to gråskalaer - den ene hedder "Sample Pattern" og den anden
"User Control" - der er så en skyder som man kan trække frem og tilbage - og
ved siden af dette felt er der så en cirkel indeholdende alle regnbuens
farver, og et sort rektangel i midten.
Når man trækker skyderen frem og tilbage, så ændrer man gråtonen på området
imellem den stribede baggrund og det stribede kvadrat.
Man kan så gøre dette i 5 steps - når man er værdig får man mulighed for at
lave preview af det kalibrerede resultat ved at kigge på et billede af en
skål med æbler og gulerødder....

Jeg har prøvet at læse hjælpeteksten - både på engelsk og på dansk, men jeg
kan simpelthen ikke forstå hvad det er man skal gøre.....
Jeg har på fornemelsen at disse tekster er oversat fra koreansk til engelsk
af en person so bestemt ikke har engelsk som modersmål
Er der nogen her som kan give en kort letfattelig forklaring ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Peter T.

Dato : 04-02-07 10:31

Andreas M. Hansen udviste en rettidig omhu og skrev:

> Er der nogen her som kan give en kort letfattelig forklaring ?

Jeg kender ikke programmet, men der er mange alternativer. Der er en meget
udførlig guide inkl. links til kalibreringsprogrammer her:

<http://www.normankoren.com/makingfineprints1A.html>

--
En hobbynørds anbefaling! (Og jeg har intet med restauranten at gøre!)

De bedste pizzaer i København: Vito's Corner i mimersgade 103, Nørrebro!
Stenovn, kvalitetskød og -grøntsager og ÆGTE italiensk pizzabager! :)