KVM-over-IP
Fra : D

Dato : 25-01-07 22:48

Jeg vil gerne kunne tilgå min server via internettet vha. noget KVM-over-IP
(så jeg kan se BIOS m.v.). Det er til min private husholdning, så hvad
findes der af rimelige løsninger til en eller to maskiner?

Fra : D

Dato : 25-01-07 23:08

> Jeg vil gerne kunne tilgå min server via internettet vha. noget
> KVM-over-IP (så jeg kan se BIOS m.v.). Det er til min private husholdning,
> så hvad findes der af rimelige løsninger til en eller to maskiner?

Jeg har set på nettet og de billigste 1-ports jeg kan finde koster 5000
kroner. Det er noget over det jeg vil ofre (maks 1500), men det er måske
urealistisk?

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 25-01-07 23:38

D skrev:

> Jeg har set på nettet og de billigste 1-ports jeg kan finde koster 5000
> kroner. Det er noget over det jeg vil ofre (maks 1500), men det er måske
> urealistisk?

noget under 5000 er nok urealistisk

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 26-01-07 08:26

"Mikael Antonsen" <pc@FJERNMIGthihi.dk> skrev i en meddelelse

> noget under 5000 er nok urealistisk

Jeg blander mig lige: Vi har nemlig overvejet det samme til serverparken
på arbejdet. Vi har ca. 20 maskiner i skabet. Hvad ville i vælge til
dette?

MVH
Thomas

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 26-01-07 08:35

Thomas Eg Jørgensen skrev:

> [...]
> på arbejdet. Vi har ca. 20 maskiner i skabet. Hvad ville i vælge til dette?

Den dyre løsning er at købe 20+port KVM-IP løsning, men jeg tror du skal
regne med 30k plus.
Jeg har endnu ikke prøvet løsningen, men en anden løsning kunne være at
købe sådan en KVM-IP 1ports ting og så smide den foran en KVM løsning
uden IP.
Så burde man kunne skifte igennem dens interface.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-01-07 10:35

"Thomas Eg Jørgensen" <thomas@hest.notaplan.com> skrev i en meddelelse

> Jeg blander mig lige: Vi har nemlig overvejet det samme til serverparken
> på arbejdet. Vi har ca. 20 maskiner i skabet. Hvad ville i vælge til
> dette?

Hvad er det for nogle servere?
De fleste kan der tilkøbes (hvis det ikke allerede er der) remote access i
form af Ilo,RSA etc.
Alt afhængig af mærke osv skal der muligvis købes ekstra licens for at få
adgang til consol skærm billede.

/Dennis

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 26-01-07 12:40

"Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
meddelelse news:45b9cb4b$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Hvad er det for nogle servere?

Dell

> De fleste kan der tilkøbes (hvis det ikke allerede er der) remote
> access i form af Ilo,RSA etc.

Ja, Dell har også deres DRAC-kort. Men de passer ikke i alle vores
server(f.eks. SC-modellerne) og jeg ville gerne have en
strømlignet/ensartet løsning for alle serverne. DRAC kortene er svjv
også relativt dyre(?) set i forhold til en KVM løsning...

MVH
Thomas

Fra : Sune Christesen

Dato : 26-01-07 18:30

> [...]
> strømlignet/ensartet løsning for alle serverne. DRAC kortene er svjv
> også relativt dyre(?) set i forhold til en KVM løsning...
Mikael's forslag med en almindelig KVM switch og en KVM over IP løsning er
vist den billigeste når der er tale om flere maskiner, så vidt jeg ved kan
man få en Aten KVM over IP enhed fra omkring 4.000 kr. inkl. moms .

Alternativt kan man satse på et serveruafhængigt PCI kort såsom Peppercon's
eRic eller Aten's pcIP kort.
En hurtig Google giver følgende, som muligvis var brugbart (ca. 3.400 inkl.
moms):
http://www.kvmshop.dk/product.asp?product=296&sub=49

Jeg vil mene der er fordele og ulemper ved begge løsninger.
Sune Christesen
http://www.ActiveWebs.dk/ - Dedikeret server, co-location mm.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 27-01-07 09:38

> "Dennis Pedersen" <usenetspam*FJERNDETTE*@daydreamer.dk> skrev i en
> meddelelse news:45b9cb4b$0$192$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Dell

Pas , Dell ved jeg ingenting om

> [...]
> strømlignet/ensartet løsning for alle serverne. DRAC kortene er svjv også
> relativt dyre(?) set i forhold til en KVM løsning...

Med IBM/HP kan du jo meget mere end "bare" at fjernstyre KVM.
Der er også virual CD,disk,power osv.
Det er rigtig nice to have hvis der er noget der går i spunk så man ikke
skal ud af kassenhvis det sker søndag morgen.

/Dennis

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-01-07 11:03

"D" <d@d.xyz> skrev i en meddelelse news:1169761677.428994@ns.hinet.dk...
> Jeg vil gerne kunne tilgå min server via internettet vha. noget
> KVM-over-IP (så jeg kan se BIOS m.v.). Det er til min private husholdning,
> så hvad findes der af rimelige løsninger til en eller to maskiner?

Køb en rigtig server og tilkøb Ilo
F.eks HP ML110
Der kan du få en Ilo til under en tusse.

Mon ikke du kan støve en brugt server op til billige penge. Ellers starter
de ved 3600 inklusiv moms for et spritny.

/Dennis

Fra : Mikael Antonsen

Dato : 26-01-07 12:54

Dennis Pedersen skrev:

> [...]
>
> Mon ikke du kan støve en brugt server op til billige penge. Ellers starter
> de ved 3600 inklusiv moms for et spritny.

nu var der også snak om at købe en KVM løsning og ikke skifte sin
serverfarm.
Men dog bør man regne på CPUpower kontra STRØMpower forbrug osv osv, der
er hurtig penge at spare :)

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 26-01-07 14:21

> nu var der også snak om at købe en KVM løsning og ikke skifte sin
> serverfarm.
> Men dog bør man regne på CPUpower kontra STRØMpower forbrug osv osv, der
> er hurtig penge at spare :)

I kraft af han omtaler serveren i ental ville en IP KVM nok være en anelse
overkill kontra en Ilo/RSA løsning imho :)

/Dennis

Fra : Claus Tersgov

Dato : 03-02-07 20:02

> [...]
> KVM-over-IP (så jeg kan se BIOS m.v.). Det er til min private
> husholdning, så hvad findes der af rimelige løsninger til en eller to

Jeg har ikke en dyt begreb om det, men mon ikke man kunne lave noget med en
gammel aflagt maskine med et specielt video/musse kort. Det skulle da være
underligt, hvis ikke nogen havde lavet den slags kort.

Hvad har du egentlig brug for at rode i BIOS med over nettet??

Claus

Fra : Anders Hansen

Dato : 05-02-07 16:09

Vi har sådan en her:
http://www.microlan.dk/shop/products/productinfo.aspx?productid=SVIP1020&menuid=SKVMIP&level=1

Sat foran vores 16 ports APC kvm-switch, virker ganske fint.

Mvh

Anders Hansen