Diskproblem - Synogoly Disk Station DS-106~
Fra : Peter \(8450\)

Dato : 23-01-07 10:06

Hej!

Jeg har netop købt en Synogoly Disk Station DS-106j som jeg har monteret en
320GB Seagate Barracuda 7200.10 disk.

Problemet er, at selvom jeg lader det medfølgende software til
Synology-kassen formatere og lave opsætningen osv. så kan den kun se
125.36GB på disken.

Nogen der ved hvad jeg skal gøre for at kunne udnytte alle 320GB?

--
Mvh.
Peter Bak

Fra : Svend

Dato : 25-01-07 08:53

Peter (8450) wrote:
> [...]
> 125.36GB på disken.
>
> Nogen der ved hvad jeg skal gøre for at kunne udnytte alle 320GB?

Har du tjecket at der ikke er en jumper på disken der gør det ?

--
Svend

Fra : Per Korshøj

Dato : 25-01-07 09:51

Understøtter dit os lba 48 ? (diske over 137 gb?) Hvis du bruger et andet os
end win xp med minimum service pack 1 skal du lige kikke her.:
http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?vgnextoid=757f99f4fa74c010VgnVCM100000dd04090aRCRD&locale=en-US&reqPage=Support&supportReqTab=CapacityIssues&vgnextrefresh=1

Per

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 25-01-07 11:33

> Understøtter dit os lba 48 ? (diske over 137 gb?) Hvis du bruger et andet
> os end win xp med minimum service pack 1 skal du lige kikke her.:

Jeg ved ikke lige hvilket OS Synology-boxen kører, men det er jo en lille
nas-enhed som er beregnet til store diske, så jeg tror ikke den er
problemet. For at være sikker har jeg prøvet at sætte en 200GB Maxtor disk
i, og den virker fint.

Jeg tror jeg er kommet frem til at Seagate disken er defekt, da jeg har
prøvet den i to andre maskiner, og de ser den også kun som værende 125GB, og
de maskiner kan fint se hele pladsen på deres 160GB maxtor diske.

Fra : Peter \(8450\)

Dato : 25-01-07 11:30

> Har du tjecket at der ikke er en jumper på disken der gør det ?

Jep, jeg har ledt efter jumpere på disken, men det eneste man kan pille ved
er master/slave/cs