Ram til en Dell power edge 600sc
Fra : Morten Jensen

Dato : 19-01-07 23:23

Jeg har købt 2x1 gb DDR 3200 Kingston ram, som jeg ville sætte i min server,
men når jeg starter den op, siger den at det ram jeg har sat i, ikke virker
i serveren. Den præcise fejl kan jeg ikke huske, men det kan jeg finde ud af
hvis det kan hjælpe.

Skulle det ikke virke???

Fra : Simon [8230]

Dato : 20-01-07 01:47

> Jeg har købt 2x1 gb DDR 3200 Kingston ram, som jeg ville sætte i min
> server

Uden at have undersøgt det, så benytter den sikkert reg ECC ram - er den
sådan en type RAM du har købt?
Har ram'ne et modelnummer?

Mvh
Simon

Fra : Morten Jensen

Dato : 20-01-07 11:47

> Uden at have undersøgt det, så benytter den sikkert reg ECC ram - er den
> sådan en type RAM du har købt?
> Har ram'ne et modelnummer?

De ram der sidder i i forvejen, er ECC ram, men det er dem jeg har købt
ikke.

Fra : Simon [8230]

Dato : 20-01-07 16:21

> De ram der sidder i i forvejen, er ECC ram, men det er dem jeg har købt
> ikke.
Det er sikkert derfor..

Her et link til manualerne -
http://support.euro.dell.com/support/edocs/systems/pe600sc/

Citat fra "Removing and Replacing Parts"

Memory Modules
The four memory module connectors on the system board can accommodate up to
4 GB of memory by installing combinations of 128-, 256-, 512-MB, and 1-GB
registered DDR SDRAM modules. You can purchase memory upgrade kits as
needed.
NOTE: The DDR SDRAM memory modules must be PC-1600 compliant.

Det er skal være PC3200 reg ECC - jf ovenstående beskrivelse.

Mvh

Simon

Fra : Morten Jensen

Dato : 22-01-07 00:28

> [...]
> NOTE: The DDR SDRAM memory modules must be PC-1600 compliant.
>
> Det er skal være PC3200 reg ECC - jf ovenstående beskrivelse.

Et bud. Kan man slå noget fra, så man kan bruge ikke ECC ram?

Fra : Simon [8230]

Dato : 22-01-07 00:57

> Et bud. Kan man slå noget fra, så man kan bruge ikke ECC ram?

Nej, den skal bruge registreret ECC.

Simon

Fra : Benny Amorsen

Dato : 22-01-07 08:00

S> Nej, den skal bruge registreret ECC.

Problemet er sandsynligvis mere "registered" end "ECC". ECC kan slås
fra i de fleste chipsets, selvom det selvfølgelig ikke hjælper, når
BIOS'en ikke giver muligheden. Ikke-registered RAM i et slot til
registered RAM har derimod ikke en chance.

/Benny