JPG -> dwg
Fra : Bruno Sørensen

Dato : 29-01-07 21:45

Hej NG

Er der nogen der kender et program der kan konvert et .jpg eller hvilken som
helst anden billede format. Til en tegning med cirkeler i forskellig
størrelser.

Næsten ligesom billeder i en avis, hvor det bare er prikker i stedt for.

Har prøvet et program der hedder rasterpunch, som i stedet for at lave en
dwg
fil laver en fil g-koder til en bearbejdnings maskine.

Findes sådan et program overhovedet ??

/Bruno Sørensen

Fra : P.C.

Dato : 30-01-07 12:02

Hi

On Jan 29, 9:44 pm, "Bruno Sørensen" <b...@web4yskalslettes.dk> wrote:
> Hej NG
>
> Er der nogen der kender et program der kan konvert et .jpg eller hvilken som
> helst anden billede format. Til en tegning med cirkeler i forskellig
> størrelser.
o Sørensen

Du skal Google efter "Raster2vector" "raster to vector". Så finder du
sikkert noget.

P.C.
http://home20.inet.tele.dk/h-3d/

Fra : Bjørn Hansen

Dato : 30-01-07 13:25

"Bruno Sørensen" <bruno@web4yskalslettes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> som
> helst anden billede format. Til en tegning med cirkeler i forskellig

Måske denne

http://www.raster-vector.com/

kan bruges?

Vh
Bjørn

Fra : P.C.

Dato : 30-01-07 14:54

P.s.

Når du skriver

"Til en tegning med cirkeler i forskellig størrelser."

Så skal du ikke regne med at finde noget program. der kan genkende
circler.
Du vil i bedste fald få noget der ligner som nok har en tilfældig
skala , så det er måske en ide at placere et kendt objekt med kendte
dimentioner sammen med "circlerne" , medmindre skala er ligegyldig.
Jeg har ikke meget erfaring med disse vektoriserings programmer, men
de jeg har prøvet har været en skuffelse , som navnet siger, vil du få
en masse , ofte overlappende vectorer og du skal nok forberede dig på
et større oprydnigs arbejde, alt efter hvor godt programmet fungerer,
ellers kan du jo vælge at sætte alle de nye vectorer på et lag og
tegne "efter" på et andet lag med circler eller andre entities hvilket
vil gøre tegningen væsentligt mindre, du må nok også regne med
løsrevne vectorer altså bitte små vectorer du ikke ser men som
maskinen nok skal "se" , så også her er det nok en ide at tegne på et
lag, efter vectorene på et andet lag som du så tilsidst sletter eller
lukker.

P.C.
http://home20.inet.tele.dk/h-3d/fig5.jpg

Fra : GK

Dato : 04-02-07 00:02

> [...]
> dwg
> fil laver en fil g-koder til en bearbejdnings maskine.

det lyder meget mystisk for mig at kunne lave en jpeg / jpg fil om til g
koder .. .. måske kan det lade sig gøre til en laser maskine .. ikke til
fræser/ drejebænk / revolverstandser ,,

Fra : P.C.

Dato : 04-02-07 13:48

On Feb 4, 12:01 am, "GK" <pie...@mail.dk> wrote:
> [...]

> det lyder meget mystisk for mig at kunne lave en jpeg / jpg fil om til g
> koder .. .. måske kan det lade sig gøre til en laser maskine .. ikke til

Nej -- det ville nok ikke give meget mening, men en post processor
beregnet på værktøjskift og spindel bevægelser, ville nok sortere G-
koder der er beregnet til X-y posisioner z orientering osv. væk. Der
er jo en masse G-koder og set er jo op til post processoren i maskinen
hvordan og omhvorvidt de overhovedet kan bruges , Men der er vist ikke
tvivl om at det der er tale om her, handler om X X posiosionering og Z
højde for laser eller XY fræser.

Fra : Leif

Dato : 04-02-07 17:07

"Bruno Sørensen" <bruno@web4yskalslettes.dk> wrote in message
> [...]
> dwg
> fil laver en fil g-koder til en bearbejdnings maskine.

Hvor har du fundet det program henne?
/Leif