Hvordan løser jeg denne fejl: Unable to ge~
Fra : Ingelsen

Dato : 12-01-07 15:08

Jeg har bygget et program i wb 2005
Det benytter en Com Component jeg har tilføjet værktøjsListen:
StarVBKit.StarComm
(En printer kontrol til en Star POS Linie Printer)

Programmet virker fint på den computer hvorpå VB2005 ligger på.

Men hår jeg Publisher programmet og kører det på en anden maskine kommer
programmet op med fejl:
Nederst i mailen har jeg vedlagt en kopi af fejl loggen.

Jeg har set under publish at den har husket printerdriver filerne under
nødventige filer.
Jeg har også prøvet at kopiere filerne over på den anden maskine og lagt dem
samme sted.
Uden held.

Det er dog lykkedes mig at få det til at virke på følgende meget besværlige
måde:
Installere det publisherede program på en maskine
Starter op -> Fejl.
Så installere jeg VB2005 på maskinen,
Starter op -> Fejl.
Så tilføjer jeg: StarVBKit.StarComm i værktøjslisten i vb2005
Så virker programmet.

Der må da findes en måde at løse problemet på... Tror bare desværre ikke jeg
er dygtig nok til at finde løsningen selv...

Håber på lidt hjælp..

Dette er en kopi af fejl Loggen:

System.InvalidOperationException was unhandled
Message="An error occurred creating the form. See Exception.InnerException
for details. The error is: Unable to get the window handle for the
'AxStarComm' control. Windowless ActiveX controls are not supported."
Source="WR Kasse 3"
StackTrace:
at WindowsApplication1.My.MyProject.MyForms.Create__Instance__[T](T
Instance) in 17d14f5c-a337-4978-8281-53493378c1071.vb:line 190
at WindowsApplication1.My.MyProject.MyForms.get_Regnskab()
at WindowsApplication1.Front.Button7_Click(Object sender, EventArgs
e) in E:\WR Kasse 3\WR Kasse 3\Front.vb:line 197
at System.Windows.Forms.Control.OnClick(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Button.OnClick(EventArgs e)
at System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent)
at System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp(Message& m, MouseButtons
button, Int32 clicks)
at System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Message& m)
at System.Windows.Forms.Button.WndProc(Message& m)
at
System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Message& m)
at System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message&
m)
at System.Windows.Forms.NativeWindow.DebuggableCallback(IntPtr hWnd,
Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
at System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.DispatchMessageW(MSG&
msg)
at
System.Windows.Forms.Application.ComponentManager.System.Windows.Forms.UnsafeNativeMethods.IMsoComponentManager.FPushMessageLoop(Int32
dwComponentID, Int32 reason, Int32 pvLoopData)
at
System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoopInner(Int32
reason, ApplicationContext context)
at
System.Windows.Forms.Application.ThreadContext.RunMessageLoop(Int32 reason,
ApplicationContext context)
at System.Windows.Forms.Application.Run(ApplicationContext context)
at
Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.OnRun()
at
Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.DoApplicationModel()
at
Microsoft.VisualBasic.ApplicationServices.WindowsFormsApplicationBase.Run(String[]
commandLine)
at WindowsApplication1.My.MyApplication.Main(String[] Args) in
17d14f5c-a337-4978-8281-53493378c1071.vb:line 81
at System.AppDomain.nExecuteAssembly(Assembly assembly, String[]
args)
at System.Runtime.Hosting.ManifestRunner.Run(Boolean checkAptModel)
at System.Runtime.Hosting.ManifestRunner.ExecuteAsAssembly()
at
System.Runtime.Hosting.ApplicationActivator.CreateInstance(ActivationContext
activationContext, String[] activationCustomData)
at
System.Runtime.Hosting.ApplicationActivator.CreateInstance(ActivationContext
activationContext)
at
Microsoft.VisualStudio.HostingProcess.HostProc.RunUsersAssemblyDebugInZone()
at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart_Context(Object state)
at System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext
executionContext, ContextCallback callback, Object state)
at System.Threading.ThreadHelper.ThreadStart()