Hvad er jeres yndligsfugl
Fra : Phillip

Dato : 11-01-07 23:03

Hej Hej

Hvad er jeres yndlingsfugl? Min er en blåmejse. Den er pæn. Og det er
den der er på youghurten også.
Jeg kan også godt lide ørne. Og ugler.

Venlig Hilsen fra Phillip
http://phillipfrost.blogspot.com/

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-07 12:02

"Phillip" skrev i en meddelelse
>Hej Hej

>Hvad er jeres yndlingsfugl? Min er en blåmejse. Den er pæn. Og det er
>den der er på youghurten også.
>Jeg kan også godt lide ørne. Og ugler.

Jeg synes også at blåmejsen er en meget smuk lille fugl. Der kan ikke
være mange spurve i verden, der er kønnere end den. En af dem jeg også
virkelig elsker at se i haven er dompappen. Men det er sjældent, de
kommer her.

Så er der en helt tredie yndlingsfugl, som jeg desværre næsten aldrig
ser mere. Det er viben. Det er da også en smuk fugl. I min barndom så vi
den altid om foråret ude på markerne, hvor sneen var næsten smeltet.

Jeg tror disse 3 er mine yndlingsfugle. Men jeg er meget glad for fugle
i det hele taget.

TW

Fra : Mogens Poulsen

Dato : 12-01-07 16:44

On 11 Jan 2007 14:02:31 -0800, "Phillip" <Phillipfrostman@gmail.com>
wrote:

>Hej Hej
>
>Hvad er jeres yndlingsfugl?

Trane - lyden af trompeterende traner minder mig om smukke
efterårsdage med høj himmel (Sangsvaner og gæs er heller ikke så ringe
endda).

En flok Silkehaler kan også redde min dag - har dog kun set dem et par
gange denne vinter.
--
mpoulsen@tdcadsl(detteslettes).dk.

Fra : fuglepigerne@gmail.c~

Dato : 12-01-07 17:31

Hej !
Jo , Blåmejsen er også en af mine...

En fugl jeg holder meget af er Rødhals, den kan får mig til at smile
når den en kold vinterdag lægge et besøg forbi min altan, for at
indtage et måltid.

Læs mere om "mine" fugle her:
http://www.fuglepigerne.dk/forum/viewtopic.php?t=69&start=0

Vh Sanne

Fra : Ole Jensen

Dato : 12-01-07 20:52

Jeg kan godt lide gærdesmutten.

Men rødhalsen er også en sjov fugl - meget tillidsfuld, og den kommer
tit helt tæt på.

Ole-J
Jeg er ikke ekspert

Fra : Suzanna Ipsen

Dato : 12-01-07 21:15

der er mange dejlige fugle - viben med sine graciøse drejninger og hop og
de store rovfugle, som flyver og synes at beherske himmelrummet!

@hilsen
Suzanna

se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/suzanna

Fra : Max

Dato : 12-01-07 23:55

Hej Phillip

> Hvad er jeres yndlingsfugl? Min er en blåmejse. Den er pæn. Og det er

Når det blæser og rusker som nu, ja så er de store havmåger imponerende,
den måde de elsker modvind er bare misundelsesvis.

--
Mvh Max

Fra : Brian Østergård

Dato : 13-01-07 09:41

"Phillip" <Phillipfrostman@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej

Solsorten uden tvivl. En meget smuk fugl efter min mening, men det bedste
ved den er dens adfærd.
Observerer man solsortene i sin have dagligt er det grundlag for mange
timers morskab.

Brian :ø)

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 13-01-07 16:59

"Phillip" skrev i en meddelelse

Hvad er jeres yndlingsfugl?

Min er helt klart viben. Denne prægtige forårsbebuder, som bogstaveligt
forsvarer sin familie med næb og klør.

- Jensby

Fra : Mads P. R. Jorgensen

Dato : 16-01-07 15:57

Phillip wrote:
> Hej Hej
>
> Hvad er jeres yndlingsfugl? Min er en blåmejse. Den er pæn. Og det
er
> den der er på youghurten også.
> Jeg kan også godt lide ørne. Og ugler.

Jeg tror at min yndlingsfugl over alle andre er silkehalen. Der er
simpelthen noget over den, og ikke mindst lyden af en flok der flyver
henover en er unik.

Men generelt synes jeg at det er svært at rangordne fugle, de har alle
sammen deres egne kvaliteter og kønne udseende.

mvh
Mads

Fra : Max

Dato : 16-01-07 17:16

Hej Mads

> Men generelt synes jeg at det er svært at rangordne fugle, de har alle
> sammen deres egne kvaliteter og kønne udseende.

Undtagen kalkuner :)

--
Mvh Max

Fra : Mads P. R. Jorgensen

Dato : 17-01-07 17:20

Max wrote:
> Hej Mads

> Undtagen kalkuner :)

Okay, Max, jeg må give dig ret. Kalkuner vil næppe nogensinde blive
kaldt kønne, især ikke dem der bliver opdrættet på kødfarme.

Heldigvis ser man meget, meget sjældent kalkuner ude i naturen :)

mvh
Mads

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-07 10:58

"Mads P. R. Jorgensen" <mprj@HAHAHAimage.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, Max, jeg må give dig ret. Kalkuner vil næppe nogensinde blive
> kaldt kønne, især ikke dem der bliver opdrættet på kødfarme.
>
> Heldigvis ser man meget, meget sjældent kalkuner ude i naturen :)

Næh, der er i det hele taget ikke ret mange store fugle, der går 'løse'
rundt her. Men fasanen er jo også en rigtig pæn fugl.

TW

Fra : Max

Dato : 18-01-07 19:20

Hej

> Næh, der er i det hele taget ikke ret mange store fugle, der går
> 'løse' rundt her. Men fasanen er jo også en rigtig pæn fugl.

Jeg syntes nu vi trods alt har en del, og nogle af dem bliver
faktisk hyppigere at træffe i disse år. For at nævne nogle i
flæng, så er der forskellige svanearter, forskellige gæs,
skarven, fiskehejre, musvågen, havørn og forskellige havmåger.

Men selv om den er hidsig, ja så kunne det være sjovt
hvis man kunne møde Tetrao Urogallus igen.

--
Mvh Max

Fra : hmh

Dato : 08-02-07 11:06

> Men selv om den er hidsig, ja så kunne det være sjovt
> hvis man kunne møde Tetrao Urogallus igen.

Enig. - eller rettere, jeg gad bare godt at møde den.