Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
billigste nødtelefon-abb.
Fra : Leonard

Dato : 06-01-07 19:48

Jeg har en elevator, hvor der er en telfon i, så jeg kan ringe efter
hjælp, når den engang går i stå mens jeg er inde i den. Den slags sker
jo aldrig, så længe alt virker, så telefonen er sat til den udgang på
min ISDN-ab boks, som altid virker også selvom strømmen forsvinder.
Jeg vil dog gerne af med mit fastnet telefon-abb. da jeg bruger det
meget lidt og snart får internet-opkobling via elværkets
lyslederkabel.
Men jeg tør ikke undvære denne nødtelefon, så hvad er den billigste
løsning på det problem?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : P

Dato : 06-01-07 19:59

Leonard wrote:
> [...]
> lyslederkabel.
> Men jeg tør ikke undvære denne nødtelefon, så hvad er den billigste

Måske en gsm gateway!!!

--
Per

Fra : Leonard

Dato : 06-01-07 20:05

"P" <pismeddig@hemmelig.jp> wrote:

>Måske en gsm gateway!

Kan den virke uden strøm udefra?

Fordelen ved en almindelig PSTN-telefon er jo at den ikke er afhængig
af strøm fra lysnettet, men klarer sig med strømmen i telefonnettet.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Per

Dato : 06-01-07 20:56

Leonard wrote:

> Kan den virke uden strøm udefra?
>
> Fordelen ved en almindelig PSTN-telefon er jo at den ikke er afhængig
> af strøm fra lysnettet, men klarer sig med strømmen i telefonnettet.

Fungerer på 12V dc.

--
Per

Fra : Leonard

Dato : 07-01-07 14:20

"Per" <jobjob@paradise.dk> wrote:

>Fungerer på 12V dc.

En 12V dc, der er stabil i 5 år uden pleje, eftersyn og omkostninger
har jeg endnu tilgode at se. Og da det netop er en nødtelefon, skal
den bare virke altid, også når der ikke lige har været overskud til at
efterse den.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-07 16:27

"Leonard" <piper28a@gmail.invalid> wrote in message
> En 12V dc, der er stabil i 5 år uden pleje, eftersyn og omkostninger
> har jeg endnu tilgode at se.

Du kan sagtens få UPS'er der er beregnet til netop dette.

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/ - intet at komme efter

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-01-07 00:48

Leonard pretended :
> Men jeg tør ikke undvære denne nødtelefon, så hvad er den billigste
> løsning på det problem?

GSM modul med batteribackup

"This is not some cheasy soap-opera." - Mike Flaherty, Spin City

Fra : Leonard

Dato : 07-01-07 14:21

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>GSM modul med batteribackup

Hvad kræver et battirbackup af vedligeholdelse?
Og hvad kræver et GSM-modul i abb.?

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-01-07 14:41

Leonard laid this down on his screen :

> Hvad kræver et battirbackup af vedligeholdelse?

Normalt skifter man batteriet i den slags alarmer en gang om året eller
hvis det melder fejl.

> Og hvad kræver et GSM-modul i abb.?

Det kræver blot et simkort og et mobilabonnement, det kan være et af de
billige hos Telmore f.eks.

Men hvem er telefonen tilsluttet ? er det bare en telefon du selv
ringer op fra eller er det et "rigtigt" nødkald du har ?

"It usually takes me more than three weeks to prepare a good impromptu
speech." - Mark Twain

Fra : Leonard

Dato : 07-01-07 15:10

Henrik Stidsen <henrikstidsen@gmail.com> wrote:

>Normalt skifter man batteriet i den slags alarmer en gang om året eller
>hvis det melder fejl.

Men så skal det være sluttet til fast strøm hele tiden?

>Men hvem er telefonen tilsluttet ? er det bare en telefon du selv
>ringer op fra eller er det et "rigtigt" nødkald du har ?

Det er bare en telefon, så jeg kan ringe til naboen eller hvem jeg nu
tror har lyst til at hjælpe mig midt om natten ...

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Min nye hobby: http://oy-blu.dk/

Fra : Thomas Jensen

Dato : 07-01-07 15:23

Leonard skrev:
> Det er bare en telefon, så jeg kan ringe til naboen eller hvem jeg nu
> tror har lyst til at hjælpe mig midt om natten ...

Så er det nok billigst med en brugt "gammeldags" mobiltelefon til
fastmontering, f.eks. http://www.nokia.dk/phones/6090/

Mvh
TKJ

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-01-07 15:33

Leonard pretended :

> Men så skal det være sluttet til fast strøm hele tiden?

Jep, sådan fungerer det også i tyverialarmer. Når alt er som det skal
være er der et fuldt opladet batteri og systemet kører på netstrøm. Når
strømmen går tager batteriet over.

> Det er bare en telefon, så jeg kan ringe til naboen eller hvem jeg nu
> tror har lyst til at hjælpe mig midt om natten ...

Så tror jeg også det er nemmest og billigst blot at "montere" en
mobiltelefon i elevatoren.

"Advertising is the art of convincing people to spend money they don't
have for something they don't need." - Will Rogers

Fra : JL

Dato : 10-01-07 22:42

> Men jeg tør ikke undvære denne nødtelefon, så hvad er den billigste
> løsning på det problem?

En brugt mobiltelefon ca. 300,- kr.

Et ubrugt taletidsabonnement med SIM ca. 100,- kr.

En hånddrevet rejseoplader ca.70 kr. kr.

http://www.iwantoneofthose.com/wind-up-multi-mobile-charger/index.html

Fra : Benny Amorsen

Dato : 11-01-07 13:59

JL> Et ubrugt taletidsabonnement med SIM ca. 100,- kr.

Indtil abonnementet udløber fordi det ikke bliver brugt. Surt.

/Benny

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-01-07 16:28

"Benny Amorsen" <benny+usenet@amorsen.dk> wrote in message
> Indtil abonnementet udløber fordi det ikke bliver brugt. Surt.

Man kan stadig ringe 112

Fra : JL

Dato : 14-01-07 09:06

> Indtil abonnementet udløber fordi det ikke bliver brugt. Surt.

Løber et uåbnet taletidskort ud? (altså de små pakker man køber i kiosker og
tankstationer med nyt SIM kort) Løber de ikke først ud når man har taget dem
i brug?

Fra : Michael

Dato : 14-01-07 12:10

JL skrev:

>Løber et uåbnet taletidskort ud? (altså de små pakker man køber i kiosker og
>tankstationer med nyt SIM kort) Løber de ikke først ud når man har taget dem
>i brug?

På nogen af pakkerne står der: "skal tages i brug inden" og så en
dato. Jeg ved at Tele2 gjorde det en overgang. Men det er de vidst
gået væk fra igen. Nok fordi de ikke kunne nå at sælge alle de pakker
de smed ud på markedet

--
/signature offline