Hestehandler
Fra : Vipse

Dato : 06-01-07 10:45

Hej

Er der nogen her i gruppen der kan anbefale en reel hestehandler i nærheden
af vejle, som sælger gode rideheste i et rimeligt prisleje....dvs max 25.000
kr! Jeg skal have købt en ordentlig, stabil hest til min datter. Vi har
prøvet en privat handel og der blev vi snydt ! Jeg har fået at vide at der
findes en rigtig god handler omkring Hedensted, men fik ikke navnet ! Er der
evt. nogen der kender ham ?

--
MVH
Vivian

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 06-01-07 12:09

Vipse wrote:
> [...]
> findes en rigtig god handler omkring Hedensted, men fik ikke navnet ! Er der

Jeg tror ikke at du finder noget godt hos en hestehandler i det prisleje.

Hvordan blev i snydt ved den private handel? Hvad gjorde i for at
sikre jer at det var den rette hest? Havde i noget hjælp fra nogen som
vidste noget om det?

JonB

Fra : Vipse

Dato : 06-01-07 16:25

"Jon Bendtsen" <noone@example.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hvordan blev i snydt ved den private handel? Hvad gjorde i for at sikre
> jer at det var den rette hest? Havde i noget hjælp fra nogen som vidste

Hej JonB

Hesten vi købte, fejler egentlig ikke noget.....han var bare ikke blevet
redet så meget til som vi fik fortalt og har har ikke deltaget i stævner som
vi fik at vide at han havde ! Ved et tilfælde fik jeg kontakt til ejeren før
hende ( S.....), som vi købte ham af og hun havde haft mulighed for at
følge ham da hun dagligt kom på samme ridecenter som han var opstaldet på.
S..... havde kun redet ham én gang hvor hun var røget af og siden var han
ikke blevet redet til vi købte ham ½ år senere. Før hun købte ham var han
kun blevet redet i alt tre gange ! Faktisk utroligt at han var så nem at
ride den dag. Jeg har på fornemmelsen at hun har "kruddet" ham af før vi kom
og prøvede ham ! Han er nu blevet en rigtig dejlig ridehest men vi har selv
måtte lægge kræfterne i for at ride ham ordentlig til og det orker vi ikke
engang til !
Det er nemmere at vende tilbage til en handler og beklage sig end det er til
en privat, for handleren har større mulighed for evt. at tage hesten tilbage
eller bytte med en anden ...... tror jeg ! Jeg har beklageligvis ikke nogen
mulighed for at slæbe en anden hestekyndig med ud og kigge hest, så jeg er
nødt til at stole på min egen dømmekraft og at alle ikke kun er ude på at
snyde mig !
Mvh Vipse

Fra : Kim

Dato : 06-01-07 18:40

"Vipse" <viha@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har beklageligvis ikke nogen mulighed for at slæbe en anden
> hestekyndig med ud og kigge hest, så jeg er nødt til at stole på min egen
> dømmekraft og at alle ikke kun er ude på at snyde mig !

Hmm.. Rider du altid alene da, eller har du ingen bekendte der rider ?
Det behøver ikke være experter du har med, men flere par øjne ser
bedre end ét, og den pågældende er ikke farvet af, måske at skulle
have hesten.
Ellers er jeg sikker på, at du for beskeden betaling, kan hyre en
kyndig til at tage med. Selvfølgelig er det ikke alle der vil snyde.
Selv om hesten er sund og rask, er det ikke sikker du passer til den,
og det kan en udenforstående måske bedre se, end dig selv.....

Mvh,Kim

Fra : Karsten Zirfelt

Dato : 06-01-07 19:21

Inde på hestenettet.dk er der nogle rigtig gode købs kontrakter. Udfyldes
de, er du mere sikret for snyderi.

Held og lykke med at finde den rigtige

Hej fra
Irene

--
Nu med hjemmeside

www.123hjemmeside.dk/ladylama

Fra : Vipse

Dato : 08-01-07 22:11

Nej jeg rider ikke alene ! Jeg rider sammen med min datter på 13 år og det
er hende vi mangler en god hest til !
Vi er de eneste i familien og omgangskreds der er hestegale !

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 07-01-07 08:14

"Vipse" <viha@privat.dk> wrote:

>Hesten vi købte, fejler egentlig ikke noget.....han var bare ikke blevet
>redet så meget til som vi fik fortalt og har har ikke deltaget i stævner som
>vi fik at vide at han havde !

Sådan følte jeg det også en gang jeg købte en brugt bil.
Den havde ikke kørt så meget som det var lovet

Hvis hesten du købte ellers er sund og rask, så er du ikke blevet snydt. Du kan
ikke købe dig til en placering i en konkurrence ved at købe en hest der har
vundet meget, hvis du ikke selv kan ride.

Se nu at få trænet din hest og lær den at kende og træn den og dig selv til at
vinde de rosetter der skal til. Eller nyd bare det skønne dyr og den tid I kan
have sammen, i stedet for at ride rundt med en sort sky hængende over hovedet.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : Vipse

Dato : 08-01-07 22:03

"Ole Braad-Sørensen" <nospam@soholm.com> skrev i en meddelelse

> Sådan følte jeg det også en gang jeg købte en brugt bil.
> Den havde ikke kørt så meget som det var lovet

Ja....øv....sådan en har jeg OGSÅ købt.....hahaha

> [...]
> har
> vundet meget, hvis du ikke selv kan ride.

Jeg havde nu hellere ikke regnet med at skulle leve højt på hestens
tidligere præstationer ...... det er ikke på dén måde jeg føler mig snydt.
Jeg forventede bare en hest der var lidt vant til stævner eftersom hun
fortalte at han havde deltaget i flere ! Og jeg forventede IKKE at skulle
bruge en masse tid på tilridning ! Min datter, som skal ride på ham, kan jo
ikke tage en næsten rå hest med på rideskole. Der er altså forskel på en
ryttervant hest og en ordentlig tilredet hest...... Hvis det "kun" var mig
der skulle tøffe lidt rundt på ham, så betød det ikke så meget....men det er
min datter på 13 år der havde glædet sig til at få sin egen hest med på
rideskole !

> [...]
> kan
> have sammen, i stedet for at ride rundt med en sort sky hængende over

Jeg HAR trænet ham og vi rider skam med hovedet i solen ! Han er en
superdejlig skovturs/hyggehest, men det ændrer ikke på det faktum at jeg er
på udkig efter en anden hest til min datter, da det har vist sig at han
ikke er særlig vild med dressur og HADER at køre i hestetrailer ! Tøsen
savner en god hest så hun kan komme videre med dressuren !

MVH Vipse

Fra : Anet

Dato : 09-01-07 22:32

(KLIP ALT VÆK)

Når jeg køber ny hest så har jeg altid en venninde med ud og kigge + min
mand eller min datter på 17 år. Desuden så kommer jeg mange gange og prøver
hesten i forskellige situationer. Jeg vil på udendørsbane/græs, i ridehus
hvis det forefindes, ud på tur i alle tempoer, ved biler osv. Det er
simpelthen en vane jeg har gjort mig igennem et 30 årigt liv med heste og
mange heste jeg har købt og haft igennem årene. Hvis man ikke kan prøve en
hest flere gange, så skal jeg ikke have den. Jeg kører gerne op til 1½ time
pr. vej for at prøve en hest flere gange i løbet af en uge og trækker tur
med hesten, rider ud alene og med følgehest osv.

--
Hilsen
Annette

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 10-01-07 08:35

"Vipse" <viha@privat.dk> wrote:

>på udkig efter en anden hest til min datter, da det har vist sig at han
>ikke er særlig vild med dressur og HADER at køre i hestetrailer ! Tøsen
>savner en god hest så hun kan komme videre med dressuren !

Jeg kan godt forstå hesten

Det er da klart at hesten ikke er vild med dressur. Den aner jo ikke hvad det er
der sker når den nu ikke har fået fortalt det. At den ikke vil køre i trailer er
også helt naturligt. Altså helt igennem en normal hest.

Vi har her gode erfaringer med at 12-13 års piger tager en rå og utilredet hest
og begynder tilridning under vejledning. Resultatet er en hest og rytter der er
så sammenvoksede og stoler så meget på hinanden at hesten gør hvad som helst.

De "rå" heste jeg taler om her er kasserede heste som ejeren har opgivet fordi
de var "farlige" og "umulige", altså det flere kalder for problemheste. En
enkelt (frederiksborg på 170cm) skulle aflives fordi den var "farlig". Den rides
i øjeblikket med stor success af en pige på bare 12 år. "Rides" er ikke bare i
sikkert ridehus, men også i trafikken, på overfyldte parkeringspladser samt skov
og strand.

Du kan godt lede efter en fin og vel tilredet hest og få et godt resultat, men
du slipper ikke undenom selv at skulle opdrage på hesten alligevel. Ellers ender
hesten det samme sted. Så tag nu fat i den hest i har og få det bedste ud af
den. Kuldrede heste findes ikke.

Brug tid og tålmodighed og lad være med bare at hive en hest frem og starte på
noget den ikke forstår. Tid. Masser af tid...!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : Vipse

Dato : 10-01-07 17:38

> Jeg kan godt forstå hesten

Det kan jeg da også sagtens !

> [...]
> bare i
> sikkert ridehus, men også i trafikken, på overfyldte parkeringspladser

Ja....de tøser kan bare det der ! der er altså en speciel "forbindelse"
mellem en pige og en hest !

> [...]
> ender
> hesten det samme sted. Så tag nu fat i den hest i har og få det bedste ud

Vi har trænet ham i 1 år nu og han har lært rigtig meget, men helt ærligt,
han ser faktisk ikke ud til at kune lide det !
Min datter rider ham meget blidt og han reagerer rigtig fint på ben og sæde.
Han er trænet til at blive redet for løse tøjler hvilket han gør rigtig godt
!
Når vi rider ud i naturen så nyder han det virkelig ! Glad, nysgerrig, frisk
og med lys i øjnene !
Men jeg tror ikke han er skabt til dressur ! Der ser han lidt nedtrykt og
trist ud !
Han ville være en super westernhest, men det er ikke hvad min datter helst
vil ride!
Jeg synes at man skal respektere hestens "ønske" også og ikke trumfe igennem
at han fandme SKAL være dressurhest !!
Så vil jeg hellere købe en anden hest som har det godt med dressur-ridning !
Han er ikke besværlig i dressuren men jeg kan jo se at han ikke trives med
det !
Jeg går ikke til ballet hvis jeg hellere vil gå til breakdance Jeg kan
bare selv vælge....det kan hesten ikke !
Har man ikke pligt til at tænke på hestens behov også i stedet for at trumfe
sin vilje igennem........hvorfor SKAL han lære at elske dressur!

MVH Vipse

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 10-01-07 18:13

"Vipse" <viha@privat.dk> wrote:

>Jeg synes at man skal respektere hestens "ønske" også og ikke trumfe igennem
>at han fandme SKAL være dressurhest !!

Nu er det lige før jeg tager hatten af for dig.

>Har man ikke pligt til at tænke på hestens behov også i stedet for at trumfe
>sin vilje igennem........hvorfor SKAL han lære at elske dressur!

Der røg hatten

....og hvad får vi så ud af alt dette her ?

Jeg har svaret... ...en ny datter ) (en der kan lide western)

Alle heste her rides i western. Selv "dressurhestene". Måske er det årsagen til
vor success med de heste som andre ikke kan styre

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-01-07 19:10

Ole Braad-Sørensen wrote:

> [...]
>
> Alle heste her rides i western. Selv "dressurhestene". Måske er det årsagen til
> vor success med de heste som andre ikke kan styre

De er sikkert bange for overskægget

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 10-01-07 20:31

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

>De er sikkert bange for overskægget

HUH! Har dressurryttere overskæg ???

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-01-07 21:44

Ole Braad-Sørensen wrote:

> HUH! Har dressurryttere overskæg ???

Nej, jeg snakkede om sætningen:

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 10-01-07 22:01

>Nej, jeg snakkede om sætningen:
>
>"Måske er det årsagen til vor success med de heste som andre ikke kan
>styre "

Jammen det er jo dressurrytterne der ikke kan styre hestene, så det må jo være
dressurrytternes overskæg der generer og gør hesten bange... ...eller hva'?

Hvor mange dressurryttere herinde har overskæg - og svært ved at styre hesten ?

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 10-01-07 23:29

Ole Braad-Sørensen wrote:

> [...]
>
> Hvor mange dressurryttere herinde har overskæg - og svært ved at styre hesten ?

Altså... Dine heste opfører sig exemplarisk fordi de er bange for DIT
overskæg.

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 11-01-07 08:11

Jon Bendtsen <noone@example.com> wrote:

>Altså... Dine heste opfører sig exemplarisk fordi de er bange for DIT
>overskæg.

Må jeg så være her? Jeg har ikk noet overskæg og mine heste er ikk bange!!!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 11-01-07 09:51

Ole Braad-Sørensen wrote:

> Må jeg så være her? Jeg har ikk noet overskæg og mine heste er ikk bange!!!

Gisp, en cowboyder uden overskæg, det troede jeg var standard
beklædning sammen med hatten?

JonB

Fra : taina

Dato : 10-01-07 23:20

> [...]
> mig der skulle tøffe lidt rundt på ham, så betød det ikke så meget....men
> det er min datter på 13 år der havde glædet sig til at få sin egen hest

Du kan tjekke din kommende hest på infosport. Her kan man se hestens
resultater - men det er vist nok kun på distriktsplan og over. Til 25.000
finder du nok ikke en ung hest, der har rendt distriktsstævner - men måske
nok en, der er lidt erfaren. Men det er vel heller ikke så ringe, når det er
til din datter

Med hensyn til hestehandlere, så skal man også have øjnene åbne her. Hos
mange hestehandlere er det jo "hurtigt ind, hurtigt ud", og derfor ved
hestehandleren ofte ikke ret meget mere, end hvad den tidligere ejer har
fortalt. Jeg kunne forestille mig, at de gode heste bliver solgt hurtigt -
og at de heste, som hestehandleren ved mest om, derfor er de ringeste?? Med
hensyn til en hestehandler tæt på Vejle, så har jeg hørt om en, som vist nok
hedder Carsten Ganderup. Og ham ville jeg ALDRIG handle hos!

I øvrigt er det jo ikke forbudt - hvis man nu skulle vælge at handle privat
alligevel - at forhøre sig på den rideskole, hvor hesten står, om nu sælgers
oplysninger passer med, hvad folk på rideskolen ellers ser Man kan evt.
også prøve at google hestens navn (hvis det altså ikke er musse!). Man kan
være heldig og falde over indlæg på diverse debatindlæg, og spørgsmålet er
så, om overskriften er "hjææælp" eller "hurra" Og så er det en rigtig
god ide at prøve hesten flere gange også

Pøj pøj med heste-jagten

mvh. tina

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 07-01-07 10:10

Vipse wrote:
> [...]
> måtte lægge kræfterne i for at ride ham ordentlig til og det orker vi ikke

I prøvede den vel mere end en gang?
Hvis i har haft udtalelserne på skrift, fx. email så gå efter sælger.

> [...]
> nødt til at stole på min egen dømmekraft og at alle ikke kun er ude på at

I har samme juridiske muligheder for at gå efter sælger. Og sælger har
altid en loyal oplysnings pligt.

JonB

Fra : H. Andersen

Dato : 06-01-07 20:30
Fra : kiwi.louise

Dato : 10-01-07 18:24

Vipse skrev:
> [...]
> Har man ikke pligt til at tænke på hestens behov også i stedet for at trumfe
> sin vilje igennem........hvorfor SKAL han lære at elske dressur!

Til Vipse

Jeg kan ikke forstå du vil af med en hest, som du beskriver som alle
tiders dejlige nussebamse, og som du har brugt 1 år på at ride til.
Der er ikke noget unormalt i at han prøver at slippe udenom, for han
har nok fundet ud af at narre dig så han slipper. Du gider vel heller
ikke løbe rundt fordi nogen siger du skal, og så kun når de har
lyst.Vi må da ikke håbe din mand sælger dig en dag, fordi du ikke
gider lave det mad, hanlige vil have den dag.

MVH kiwi.louise

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 10-01-07 18:53

"kiwi.louise" <kiwi.louise@jubii.dk> wrote:

>lyst.Vi må da ikke håbe din mand sælger dig en dag, fordi du ikke
>gider lave det mad, hanlige vil have den dag.

Hårh, hårh, hårh....!

Jeg ska' lie' ned og ha' en snak med skipper )

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : Vipse

Dato : 10-01-07 21:54

[...]

Hvem har sagt at jeg vil af med ham ?
Og hvem siger at jeg lave mad ! Det har jeg sgu da min mand til ! Og ham
beholder jeg altså også ! Desuden så har han vistnok prøvet at sælge mig en
dag han synes jeg var træls.....men han kunne ikke finde nogen der ville
købe mig....... hahaha
Tja... det løber lidt af sporet det her, synes jeg. Hvem har brug for at
vide at visse dressurryttere har stort overskæg .... ikke mig !
Jeg spurgte om der var nogen der kender en reel hestehandler men det er der
IKKE ! OK
Undskyld mig at jeg synes at hest og rytter helst skal have glæde af
træningen begge to og derfor gerne vil finde en god hest til min datter !
Undskyld mig at jeg IKKE vil gennemtrumfe at min datter skal ride dressur på
en hest der har andre talenter. Undskyld mig at jeg tænker på hestens
velbefinden også !
Undskyld mig at jeg spurgte !

Hmm.... måske skulle jeg alligevel prøve at sælge min datter og få en
westerncowboypigeting i stedet......er der nogen der kender en handler der
sælger westernpiger ? Evt bytter ?

MVH og uden overskæg (tror jeg) Vipse

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 10-01-07 22:04

"Vipse" <viha@privat.dk> wrote:

>Hmm.... måske skulle jeg alligevel prøve at sælge min datter og få en
>westerncowboypigeting i stedet......er der nogen der kender en handler der
>sælger westernpiger ? Evt bytter ?

Jeg kunne godt spørge noen' af forældrene her om de ville bytte, men *jeg* vil
helst ikke af med dem, så mig ska' du ikk' regne med.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : H. Andersen

Dato : 11-01-07 10:05

- Jeg kan ikke forstå du vil af med en hest, som du beskriver som alle
-tiders dejlige nussebamse, og som du har brugt 1 år på at ride til.

Årh hold nu op. Jeg kan slet ikke forstå alle jeres indlæg om hvor vidt
Vipse skal sælge sin hest eller ej. Hvis de ikke svinger ordenligt sammen,
så det da bare ud af klaffen, vil man noget - så nytter det ikke at man
køber en hest der elsker at blive nusset om... Det er da bare med at få
solgt kræet og købe en anden. Den nye ejer af hesten ønsker sikkert ikke
andet end skovture, er den så ikek bedre tjent med det?

Prøv engang at gå ind og se på diverse heste salgs sider, og se hvor
uendeligt mange der skriver at de sælger hesten med blødene hjerte, fordi de
vil hver sit.

For mig lyder det som Vipse har givet hesten en stor chance, det var bare
ikke den. Så tag dog i stedet og hjælp med at finde kvinden en bedre hest,
evt. ved at anbefale en god heste handler...

Heidi

Fra : Vipse

Dato : 11-01-07 10:46

Søde Heidi

TAK !
Endelig en der forstår mig rigtig !

MVH Vipse

Fra : H. Andersen

Dato : 11-01-07 14:17

Jeg har selv haft solgt et par heste indenfor det sidste halve år. Det ene
var en traver, verdens sødeste, men jeg ville noget andet og ja, så købte
jeg en Shire i stedet. I December solgte jeg min ene pony, hun havde astma
og min datter skal gå til ridning i en ridehal og på bane, hvilket tøsen
ikke kunne pga. astma. De var begge meget meget søde, men ikke hvad jeg
skulle bruge. I stalden havde jeg heller ikke plads, og det ville da også
være synd de bare skulle gå der fordi de ikke var længere hvad jeg skulle
bruge. Så jeg kan sagtens forstå dig...

Hilsen / Regards
Heidi Andersen
www.hallemarken.dk

Fra : Anet

Dato : 14-01-07 23:53

> [...]
> at vide at der findes en rigtig god handler omkring Hedensted, men fik
> ikke navnet ! Er der evt. nogen der kender ham ?

I hvilket område vil I lede? Der findes b.la Knud Remien på Sjælland. Der
får man hesten hjem og kan man ikke lide den alligevel og passer hest og
rytter ikke sammen, ja, så finder han en ny. Torben Andersen i Rønnede er
også ok med priser og man får 3 måneders returret og fuld pengebeløb tilbage
hvis man ikke er tilfreds. Torben er bare ikke lige så godt til at huske
historierne bag hestene. Jeg kender mange her i området der har heste fra
Torben af. Jeg har selv købt en hest af Torben.

--
Hilsen
Annette

Fra : Vipse

Dato : 19-01-07 08:39

"Anet" <anetengFJERNDETTEHER@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> huske historierne bag hestene. Jeg kender mange her i området der har
> heste fra Torben af. Jeg har selv købt en hest af Torben.

Hej Annette
Tak for tippene ! Jeg vil helst finde en handler i Jylland eller på fyn men
hvis handleren er ok og har den rigtige hest så kører jeg også gerne til
sjælland ! Jeg vil bestemt tjekke både Torben Andersen og Knud Remien !

MVH Vipse

Fra : Birgitte

Dato : 29-01-07 10:05

Som jeg kan se en anden også har anbefalet... www.pthybo.dk - reel
hestehandler ved Viborg

/BLJ

Fra : Vipse

Dato : 31-01-07 12:20

Hej alllesammen....med og uden overskæg !

Tak for alle de gode tip som jeg bestemt vil kigge nærmere på ! Især
pthybo.dk har et par rigtig gode velegnede muler til fornuftige penge......
hun skal jo altså ikke til tops i dressur men "bare" have en god hest der
har talent for dressur og er nem at håndtere.......mere skal der såmænd ikke
til !

MVH Vipse

Fra : Vipse

Dato : 21-03-07 18:46

Hej til jer alle

lige en opdatering !
Jeg har købt mig en skøn vallak hos Per Thybo i Viborg og er meget tilfreds
med handlen !
Min dyrlæge har tjekket hesten og er imponeret over at jeg ikke skulle give
mere for ham end jeg gjorde. Han svarer præsis til Pers udsagn.....er endda
faktisk bedre end lovet.....og han er kernesund ! Per er rigtig skøn at
handle med og vi fik lov til at kigge hestene efter i fred og ro så vi kunne
danne os et reelt indtryk både ridemæssigt og omgangsmæssigt. Vi var der
faktisk i 4 timer uden på noget tidspunkt at blive presset til at bestemme
os og det var rigtig dejligt at kunne få lov til at snakke og bedømme uden
at behøve at bekymre sig om sælger ! Jeg kan bestemt anbefale andre at
besøge Per hvis de er på udkig efter en ny hest. Han har et stort udvalg og
han er reel, billig og ærlig efter min mening !

MVH Vipse

Fra : liz

Dato : 21-03-07 21:42

> [...]
> Hej til jer alle
>
> lige en opdatering !
> Jeg har købt mig en skøn vallak hos Per Thybo i Viborg og er meget

snip, snip.....

Foto?

Fra : Vipse

Dato : 21-03-07 22:53

Øv....jeg kan ikke finde ud af at sende billede til nyhedsgruppen ! Er der
nogen der ved hvordan man gør ??

Fra : liz

Dato : 22-03-07 07:52

Se om ikke du kan sæt den op på fx. www.Webbyen.dk eller lign.
Liz

Fra : Vipse

Dato : 22-03-07 20:19

Ja selvfølgelig !! Det havde jeg slet ikke tænkt på !
Jeg har uploadet et par billeder til webbyen, så her kommer adressen !
http://hassel.webbyen.dk/

MVH Vipse

Fra : liz

Dato : 22-03-07 20:39

Tillykke!! Både med hesten og hjemmesiden. Han ser nu godt ud. Hvad skal
du brug ham til?

Fra : Vipse

Dato : 22-03-07 21:15

Min datter skal bruge ham til dressur på rideskolen og alm. hyggeridning i
naturen ! Han er rigtig dejlig og hun er meget glad for ham ! Ja, det er jeg
da selvfølgelig også !

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 22-03-07 21:57

"Vipse" <viha@privat.dk> wrote:

>Jeg har uploadet et par billeder til webbyen, så her kommer adressen !
>http://hassel.webbyen.dk/

Ja, skø'n det er han, men voff har han det stykke ternede stof over sig inde i
stalden. ???

Jeg ved at dressurryttere godt ka' li' den slags, men du skriver at han osse
skal hyggeride...!

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : Kctm

Dato : 24-03-07 09:46

Så desværre først dit inlæg nu, da jeg ikke har været her inde i lang tid,
men ville til hver en tid sige at Per Thybo er rimelig, har før kigget på
hest der ude, men jeg ville også til hver en tid sige at Lindberg´s heste,
ligger også her i "midtjylland" er rimelig, har også før kigget på hest
ude ved dem.

Men tillykke med hest, og hjemmeside..

Fra : Vipse

Dato : 24-03-07 09:52

Det har han kun fordi at han plejer at gå med dækken ! Jeg giver ham et
ulddækken på om natten når temperaturen er omkring frysepunktet ! Jeg har
nemlig åbne vinduer på læsiden om natten da jeg har en hoppe der hoster og
det hjælper med åbne vinduer. Jeg vil jo helst ikke at han bliver forkølet,
den lille fyr !
Jeg er ellers mest stemt for at heste ikke skal gå med dækken, men jeg kan
jo ikke bare flå det af staklen når han nu er vant til det og har pels
derefter !

MVH Vipse

Fra : Ole Braad-Sørensen

Dato : 25-03-07 07:40

"Vipse" <viha@privat.dk> wrote:

>Jeg er ellers mest stemt for at heste ikke skal gå med dækken,

Så er jeg mere rolig. Ka' godt se at hen ser lidt korthåret ud.

Vi har selv en pensionær gående her med vinterdækken ude/inde, mest for at
berolige ejeren. Hesten døjer tydeligvis med det. Jeg er helt flov af at have
sådan en hest gående i flokken.

Med venlig hilsen
Ole Braad-Sørensen
www.foldrenser.dk
www.betesrenser.se

Fra : liz

Dato : 25-03-07 08:38

> [...]
> berolige ejeren. Hesten døjer tydeligvis med det. Jeg er helt flov af at

LOL - det kan jeg også godt forstår....! Jeg gruer for regnvejr og koldt
blæst lige nu da den nytilkommen (og indtil videre midlertidig) hest har
ingen hårlag og så skal have dækken på. Min tre andre kommer til at flip
totalt ud når de ser sådan et syn!!

Liz

Fra : Vipse

Dato : 25-03-07 09:19

> [...]
> blæst lige nu da den nytilkommen (og indtil videre midlertidig) hest har
> ingen hårlag og så skal have dækken på. Min tre andre kommer til at flip

Ha ha ...ja, mine tre andre heste kiggede også noget mystisk på Royal da han
gik med dækken på folden ! De var også henne og nappe lidt i det som om at
de ville hjæpe ham af med det ! Jeg glæder mig til at vejret arter sig
ordentlig så han kan slippe for at have det på ......et dyr bør ikke have
tøj på efter min mening og jeg regner bestemt ikke med at han skal have det
på næste vinter !

MVH Vipse