Hjælp til Access VB6 problem ?
Fra : kim

Dato : 02-01-07 10:02

nårjeg laver en ny database i Access med en ny Table
så har jeg 3 fields NAVN ADRESSE TLFNR
gemmer den i samme mappe som mit program
men når jeg prøver at sætte DATA1 til at køre den fra programmet Skriver
den:

UNRECOGNISED DATABASE FORMAT
er der nogen som kan hjælpe mig ?
På forhånd tak Og Godt nytår.
ps. det er første gang idag at jeg har åbnet ACCESS
så jeg er ikke storbruger hehe

jeg bruger ACCESS 2003
VB6 ENTERPRICE EDITION

Fra : Gert Krabsen

Dato : 02-01-07 10:35

kim wrote:
> [...]
> er der nogen som kan hjælpe mig ?
> På forhånd tak Og Godt nytår.
> ps. det er første gang idag at jeg har åbnet ACCESS

Har du husket at fortælle VB, hvilken Access-version du bruger?
(Properties - Connect - Access 2000;)

Standard ser 'Access', og det er et ældre format.

Fra : kim

Dato : 02-01-07 17:24

Hej Gert! & desserten!

ja den står godt nok til "Access"
Men jeg bruger min data Kontrol til at connecte
jeg har taget et eksempel fra en anden men han bruger
Access 97 tror jeg nok og min er 2003
og når jeg vil connecte til hans går det fint men den vil ikke til min egen
så skriver den det det,
mvh kim

Fra : Gert Krabsen

Dato : 02-01-07 17:54

kim wrote:
> [...]
> Access 97 tror jeg nok og min er 2003
> og når jeg vil connecte til hans går det fint men den vil ikke til min egen

Netop. Så hvis du skifter property-værdien til 'Access 2000', mon så
ikke det hjælper..

Fra : Desserten

Dato : 02-01-07 10:36

"kim" <kimcortsen@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der nogen som kan hjælpe mig ?
> På forhånd tak Og Godt nytår.
> ps. det er første gang idag at jeg har åbnet ACCESS

Hvorfor bruger du ikke Visual Data Manager i din Add-Ins Menu......så er du
da sikker på at de kan snakke sammen.......brug den til at oprette din
database !

PS. kender ikke VB6 Enterprice, men jeg bruger VB5 Enterprice og der findes
denne Visual Data Manager !!

Fra : finn

Dato : 05-01-07 11:39

Hej Kim
Jeg gør det at jeg konverterer min Access database til 97 filformat.
Det gøres i Access:
Funktioner
Database funktioner
Konverter Database