Stepknap
Fra : Kurt G

Dato : 01-01-07 12:19

Godt nytår til jer alle og tak for hjælpen i det forgangne år.

Jeg savner en knap, som virker ligesom en 'ShowMessage'.
Den skal kunne anbringes på en form ligesom en TBottom og kunne kaldes inde
fra en programløkke, så programmet det pågældende sted venter, indtil der
trykkes på knappen.
Jeg kan selvfølgelig bruge 'ShowMessage', men den har man ikke styr på, hvor
den viser sig på formen.

Mvh Kurt

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-01-07 14:11

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> wrote in message

> Jeg kan selvfølgelig bruge 'ShowMessage', men den har man ikke styr på,
> hvor den viser sig på formen.

Prøv ShowMessagePos i stedet.

Også godt nytår herfra.

hilsen
Uffe

Fra : Kurt G

Dato : 01-01-07 17:23

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i en meddelelse
> Prøv ShowMessagePos i stedet.
>
> Også godt nytår herfra.
>
> hilsen
> Uffe

Den ser det ikke ud til, at D5 kender. Er det en standardkomponent i de
nyere udgaver?

/Kurt

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 01-01-07 19:25

> Den ser det ikke ud til, at D5 kender. Er det en standardkomponent i de
> nyere udgaver?

Det er en funktion fra winAPI - ikke en komponent som sådan.

Prøv MessageDlgPos i stedet. Den findes også i D5 og kan det samme (og lidt
til).

Fra : nic@aub.dk

Dato : 02-01-07 13:31

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
>
> Det er en funktion fra winAPI - ikke en komponent som sådan.
>
> Prøv MessageDlgPos i stedet. Den findes også i D5 og kan det samme (og lidt

Alternativt kan du lave en lille form med en OK knap på, og kalde den
med .ShowModal