Skærme
Fijala 3554
2 vandrette liner på min skærm.
Fra : KM

Dato : 27-12-06 20:39

Jeg har en 21" Radius Precisionview CRT Monitor som jeg bruger på min
stationære maskine.
Jeg har dog lagt mærke til at der er 2 meget meget fine vandrette streger på
skærmen som der ligesom deler på dennederste fjerdel og den øverste
fjerdedel af skærmen. Det er kun noget man direkte lægger mærke til ved lyse
baggrunde, men er der nogen der kan sige mig hvad der kan være grunden til
det...???

Skærmen er som sagt en: Radius Precisionview 21"

Grafikkort: ATI All In Wonder 9200SE
Opløsning 1600*1200 85Hz

KM

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 27-12-06 20:54

KM skrev:

> Det er kun noget man direkte lægger mærke til ved lyse
> baggrunde, men er der nogen der kan sige mig hvad der kan være
> grunden til det...???

Det er såkaldte 'Damper Wires', som holder gittermasken på plads.

Indenfor CRT-skærme findes der gittermaskeskærme og hulmaskeskærme.
Gittermaskeskærme kendetegnes ved klarere farver sammenlignet med
hulmaskeskærme, men har så en, to eller tre streger (afhængig af
størrelsen på skærmen), som de færreste bemærker, når de har brugt
den i et stykke tid.

<http://www.monitorworld.com/faq_pages/q28_page.html>.

--
Hilsen