Indgående telefonstik nr. 1 ?
Fra : Preben Stein

Dato : 27-12-06 18:40

-- Jeg har fået net via CPH-Metronet og modemet skal tilkobles det
første indgående telefonstik i huset. (Jeg her tre stik i min nye
lejlighed.)
Hvordan finder man ud af hvad der er det første indkommende stik ?

PSt

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 27-12-06 18:45

Preben Stein used his keyboard to write :
> Hvordan finder man ud af hvad der er det første indkommende stik ?

Du vil sandsynligvis kunne følge ledningerne fra de to af stikkene hen
til det tredje. Alternativt kan du se om du kan finde ledningen på
ydersiden af bygningen og se hvor den går ind.

Sidst men ikke mindst kan du spørge TDC.

Moo point: It´s like a cow´s opinion. It just doesn´t matter. It´s
"moo".
- Joey Tribianni, "The One Where Chandler Doesn´t Like Dogs".

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-12-06 19:16

"Preben Stein (slet 3JYJ6)" <preben_stein@3JYJ6hotmail.com> wrote in message
> [...]
> lejlighed.)
> Hvordan finder man ud af hvad der er det første indkommende stik ?

Hvis du ikke har telefon, så er det ligemget.. Sæt det i det stik der er
nemmest. Har du telefon, kan du stadigt gøre dette, men sætte telefonerne
efter skillefilteret.
telefonstik kan være forbundet på forskellige måder, der er nædvendigvis
ikke "et første stik" I nogle leligheder er stik stjerneforbundet fra fx en
dåse i skunk e.l
spørg evt din visevært, de må vide hvordan det er forbundet. Er det i hus,
har du nok en dåse siddende uden på husmuren, går der een ledning ud fra
denne dåse kan du følge denne.. Går der 2 ledninger ud kan det være det er
stjerneforbindet og du har dermed ikke et "første telefonstik" men det kan
også være du her er heldig og du har et KAPstik, hvor det typisk er en lille
dåse med RJ11 stik, og et telefonstik ved siden af eller ovenover. For så er
det jo nemt så skal modemmet bare tilsluttes direkte til dette KAP rj11
stik.Har du telefon, skal skillefilteret sætte i dette stik, og modemmet
efter skillefilteret. KAP stikket sørger for at telefonforbindelsen bliver
sendt tilbage til husets telefonstik.