Andet telekom.
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
adskille beocom 4
Fra : Peter Holm

Dato : 26-12-06 21:17

hvordan skiller jeg min beocom 4 ad for et batteriskift ?

Peter

Fra : Kent Glerup

Dato : 26-12-06 22:37

On Tue, 26 Dec 2006 21:16:35 +0100, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

>hvordan skiller jeg min beocom 4 ad for et batteriskift ?

Brug neglene + en afmålt mægde vold :)

Nede i mikrofonenden får du et par negle ind mellem skallen og
indmaden. Ved at vride skallen ud fra indmaden burde du kunne frigive
den.
Gør derefter det samme i den anden side.
Gentag proceduren længere oppe i begge sider.
Så skulle det være klaret!

Men hvorfor skifte batterier? Vores har kørt i 3 år på samme batteri,
og klarer sig stadig fint.
Er du opmærksom på at de tidligere modeller har et problem med
firmwaren som giver problemer med batteritiden? I så fald skal den
blot opdateres.

/Kent Glerup

Fra : Peter Holm

Dato : 27-12-06 14:06

> [...]
> Er du opmærksom på at de tidligere modeller har et problem med
> firmwaren som giver problemer med batteritiden? I så fald skal den

og hvordan updates firmwaren på sådan en fætter
min model er uden netkort *s*

Mvh
Peter

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-12-06 14:31

On Wed, 27 Dec 2006 14:06:03 +0100, "Peter Holm"

>og hvordan updates firmwaren på sådan en fætter
>min model er uden netkort *s*

Den klarer B&O. Formentlig u/b hvis du brokker dig nok :)
Gå ind i en B&O butik, ikke f.eks. Fona.

/Kent Glerup

Fra : Peter Holm

Dato : 27-12-06 14:11

">
> Men hvorfor skifte batterier? Vores har kørt i 3 år på samme batteri,
> og klarer sig stadig fint.

min er nok også 3 år og står næsten konstant på 'information - oplad
batteriet'
Er dine tal på tasterne også intakte ? Alle mine er næsten slidt væk. Jeg er
lidt skuffet.

mvh
peter

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-12-06 14:30

On Wed, 27 Dec 2006 14:10:43 +0100, "Peter Holm"
<phc@stofanet*REMOVE*.dk> wrote:

>">
>
>min er nok også 3 år og står næsten konstant på 'information - oplad
>batteriet'

Så skal den formentlig bare opdateres. Men 3 år gammel... Så kan man
vel lige så godt skifte batteripakken samtidig.

>Er dine tal på tasterne også intakte ? Alle mine er næsten slidt væk. Jeg er
>lidt skuffet.

Nej, vores er intakte, men vi har også været gode ved den

/Kent Glerup

Fra : Johnny

Dato : 27-12-06 16:06

"Peter Holm" <phc@stofanet*REMOVE*.dk> skrev i en meddelelse

> Er dine tal på tasterne også intakte ? Alle mine er næsten slidt væk. Jeg
> er lidt skuffet.
>
> mvh
> peter

Jeg vil nu ikke lige sige at mine er slidte, men derimod er de "ætset" væk
af hudfedt. Tallene forsvinder stille og roligt med tiden.
Min fon er godt nok 3½ år gammel og er nu begyndt med at den ikke kan finde
basen.
Så må der en tænd og sluk af strømmen til. Så kan den lidt igen.

Jeg synes at det er meget skuffende, at B&O ikke har lavet et bedre produkt,
med den pris der betales og med det rygte B&O normalt har for deres
produkter.
Hvorfor tallene forsvinder på denne telefon, ved jeg ikke og når man så
tænker på deres fjernbetjeninger, kan de bruges i årevis uden at tallene
forsvinder. Hvorfor har de ikke lavet telefonen på samme måde, ærgerligt.

Johnny

Fra : Kent Glerup

Dato : 27-12-06 22:54

On Wed, 27 Dec 2006 16:05:42 +0100, "Johnny" <virker@ikke.dk> wrote:

> [...]
>basen.
>Så må der en tænd og sluk af strømmen til. Så kan den lidt igen.

Er den opdateret?
Hvad mener B&O om problemet?

>Jeg synes at det er meget skuffende, at B&O ikke har lavet et bedre produkt,
>med den pris der betales og med det rygte B&O normalt har for deres
>produkter.

Der vil altid være defekte enheder i en produktionsserie. Det kan selv
den bedste kvalitetskontrol ikke forhindre. Jeg synes det er et meget
spinkelt grundlag du dømmer produktet på!
Inklusive vores egen har vi 4 styk Beocom4 i omgangskredsen. Det er
kun vores der har været lidt med, hvilket blev løst med en firmware
opdatering (gratis, klaret på 4 arbejdsdage).
Da jeg har et 4 gange så stort grundlag at konkludere på, kan jeg med
ro i sindet udråbe Beocom4 til at være et fremragende produkt som B&O
kan være endog meget stolt af

>Hvorfor tallene forsvinder på denne telefon, ved jeg ikke og når man så
>tænker på deres fjernbetjeninger, kan de bruges i årevis uden at tallene
>forsvinder. Hvorfor har de ikke lavet telefonen på samme måde, ærgerligt.

Enig.

/Kent Glerup

Fra : Johnny

Dato : 28-12-06 09:24

"Kent Glerup" <kentYEAH@glerup-olesenRIGHT.dk> skrev i en meddelelse

> Er den opdateret?

Telefonen er blevet opdateret for 1½ år siden

> Hvad mener B&O om problemet?

Har ikke talt med B&O, da jeg ikke regner med at få noget ud at det. Den er
jo over 2 år gammel og uden for reklamationstid.

> [...]
> kun vores der har været lidt med, hvilket blev løst med en firmware
> opdatering (gratis, klaret på 4 arbejdsdage).

Vi har 2 beocom4 og begge har været nødt til at være sendt ind til
opdatering.

> Da jeg har et 4 gange så stort grundlag at konkludere på, kan jeg med
> ro i sindet udråbe Beocom4 til at være et fremragende produkt som B&O
> kan være endog meget stolt af

Jeg har også Beocom 6000 og det er absolut et meget bedre produkt og det vil
jeg holde mig til i fremtiden.

Johnny