Skærme
Fijala 3554
Mermaid skærm???
Fra : Keyser Soze

Dato : 26-12-06 13:25

Hej

Nogen der har erfaring med Mermaid skærme??

Jeg har fået en Mermaid 150 DT skærm med et specielt grafikkort der åbenbart
strømføder skærmen.

Jeg kan dog ikke få den til at køre med en højere opløsning end VGA - (men
godt hvis jeg bruger en almindelige skærm på kortets almindelige skærm
udgang)

Spørgsmålet er om det USB der findes under skærmen skal kobles på den USB
udgang der tilsyneladende er på kortet??? Og er det et almindeligt USB
kabel der forbinder dem??

Jeg kan ikke finde noget på nettet ang. tilslutning af skærmen...

Mvh
Keyser S.

Fra : Hagar

Dato : 26-12-06 13:34

"Keyser Soze" <budkizzerNOSPAMMAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> kabel der forbinder dem??
>
> Jeg kan ikke finde noget på nettet ang. tilslutning af skærmen...

Mon ikke det usb kabel er til lyden ?
Har du installeret den software der er med ?
http://www.ciao.co.uk/Mermaid_Ventura_150DT__5394501

Hagar

Fra : Keyser Soze

Dato : 26-12-06 13:38

Hej

Tak for svaret.. Men der er både en 3.5 mm jack indgang til lyden og et USB
stik.. Og der er USB på grafikkortet også. Kan bare ikke finde noget
dokumentation på det overhovedet

Jeg har hentet de nyeste XP drivere fra mermaids hjemmeside.

Fra : Jesper Hartoft

Dato : 26-12-06 19:58

Keyser Soze wrote:
> Hej
>
> Nogen der har erfaring med Mermaid skærme??
>
> Jeg har fået en Mermaid 150 DT skærm med et specielt grafikkort der åbenbart
> strømføder skærmen.

Ja, det er et DFP stik i Mermaids specialversion.
Jeg kiggede for nogle år siden på en tilsvarende skærm uden medfølgende
grafikkort og opgav efter et stykke tid at finde det specielle kort der
passede til skærmen.

> Jeg kan dog ikke få den til at køre med en højere opløsning end VGA - (men
> godt hvis jeg bruger en almindelige skærm på kortets almindelige skærm
> udgang)

Dvs. du har faktisk billede på Mermaid skærmen, det betyder at skærm og
kort i hvert fald fungerer.
Men har du egentlig været forbi Mermaids hjemmeside - der er en god
forklaring på http://www.mermaid.dk/htm/support/driverinstallation.htm ?

> Spørgsmålet er om det USB der findes under skærmen skal kobles på den USB
> udgang der tilsyneladende er på kortet??? Og er det et almindeligt USB
> kabel der forbinder dem??

Dvs. der er kun et enkelt USB stik?
Mit gæt vil være at det er til at justere skærmen, jeg mener ikke at den
har nogen justeringsknapper.
Men det kræver den rette software og jeg har ingen ide om hvor den kan
opdrives.

Jesper \
København

Fjern UD fra min mail ved direkte svar