Skærme
Fijala 3554
Bred fladskærm med for brede billeder - in~
Fra : KR

Dato : 25-12-06 21:17

Min far har købt en en bred fladskærm HP w19.
Kort link: http://masl.to/?B21F32D6E
Billeder er alt for brede på den.
Skærmindstillingerne passer ikke til en bred
skærm. Den står nu på 1024 x 768, og det
giver alt for brede billeder. Det højeste man
kan indstille til er 1280 x ?, (er ikke i nærheden
af skærmen nu), men billederne er også alt for
brede, når der vælges 1280 x.
Man skulle kunne gå op i 1440 x 900 ifølge
oplysningerne om skærmen, men den mulighed
er der ikke.
Skærmen er plug and play, prøvede dog at
bruge denne driver http://masl.to/?O25F12D6E
det hjalp ikke, største skærmindstilling var
nu kun 1024 x 768.
--
Mvh. KR

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 25-12-06 21:36

"KR" <a@b.c> skrev :

>Skærmen er plug and play, prøvede dog at
>bruge denne driver http://masl.to/?O25F12D6E
>det hjalp ikke, største skærmindstilling var
>nu kun 1024 x 768.

Det er ikke en driver som sådan du har hentet, men en farveprofil
og en informationsfil som får Windows til at kende skærmens navn.

Der skal ikke bruges drivere til skærme udover dem. der er
indbygget i Windows (og det er nævnt et utal af gange før her i
gruppen).

Det er driveren til grafikkortet, det er galt med.

Find en nyere eller evt. skal du ha' et nyt grafikkort, hvis det
nuværende ikke kan sættes til den anbefalede opløsning.

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : KR

Dato : 26-12-06 07:51

"Kerim Ellentoft" skrev :

> Det er driveren til grafikkortet, det er galt med.
> Find en nyere eller evt. skal du ha' et nyt grafikkort, hvis
> det
> nuværende ikke kan sættes til den anbefalede opløsning.

Driveren til grafikkortet er også blevet opdateret,
det hjalp heller ikke. Det er nok et nyt grafikkort,
der skal til, hans computer er ca. 5 år gammel.

Tak for hjælpen.
--
Mvh. KR

Fra : Mads

Dato : 25-12-06 22:32

On Mon, 25 Dec 2006 21:16:37 +0100, "KR" <a@b.c> wrote:

> [...]
>Skærmen er plug and play, prøvede dog at
>bruge denne driver http://masl.to/?O25F12D6E
>det hjalp ikke, største skærmindstilling var

Prøv lige dette tip : Klik på følgende

1. Egenskaber for skærm.

2. Indstilling

3. Avanceret

4. Skærm

5. Fjern flueben fra "Skjul tilstande . . . . . . "

6. OK

7. Vælg opløsning

( forudsat altså at dine grafikkort drivere er de rigtige )

mvh Mads

Fra : KR

Dato : 26-12-06 08:09

"Mads" skrev :
> Prøv lige dette tip :
- KLIP -
> 5. Fjern flueben fra "Skjul tilstande . . . . . . "
- KLIP -
> 7. Vælg opløsning
> ( forudsat altså at dine grafikkort drivere er de rigtige )

Driverne til grafikkortet er blevet opdateret,
det hjalp ikke, har dog ikke været under
"Skjul tilstande".
Min fars computer er omkring 5 år gammel,
så det skulle ikke undre mig, om en udskiftning
af grafikortet kan blive nødvendig, som Kerim
Ellentoft skrev.

Tak for hjælpen.
--
Mvh. KR

Fra : Mads

Dato : 26-12-06 13:17

On Tue, 26 Dec 2006 08:09:04 +0100, "KR" <a@b.c> wrote:

> har dog ikke været under
>"Skjul tilstande".

Ikke forstået. Mener du at du ikke har prøvet tippet
eller hvad ?

Jeg får nemlig dobbelt så mange opløsninger at vælge
imellem når jeg fjerner det nævnte flueben og mit
grafikkort er altså heller ikke helt nyt.

mvh Mads

Fra : KR

Dato : 26-12-06 22:47

"Mads" skrev:
> [...]
> Jeg får nemlig dobbelt så mange opløsninger at vælge
> imellem når jeg fjerner det nævnte flueben og mit
> grafikkort er altså heller ikke helt nyt.

Nej, jeg kan ikke mindes, at jeg har set, at der var et
punkt, der hed "Skjul tilstande", men det vil jeg
prøve næste gang, jeg kommer i nærheden af hans
computer, det er værd at prøve først, hvis det kan
løse problemet. Han tør nok ikke selv.
Mange tak for hjælpen!
--
Mvh. KR