Hvordan skifter man mellem TCombobox
Fra : Kurt G

Dato : 25-12-06 14:10

Jeg har nogle Tcomboboxe, som jeg i øjeblikket skifter mellem ved hjælp af
tabulator.
Jeg vil gerne, at jeg kan skifte på samme måde ved hjælp af Enter.
Kan man det og hvordan?

Mvh Kurt

Fra : Harald

Dato : 25-12-06 17:50

"Kurt G" <kurt_g@guldbaek.net> skrev i en meddelelse
> Jeg har nogle Tcomboboxe, som jeg i øjeblikket skifter mellem ved hjælp af
> tabulator.
> Jeg vil gerne, at jeg kan skifte på samme måde ved hjælp af Enter.
> Kan man det og hvordan?

procedure TForm1.ComboBox1KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
var
wincontrol : TWincontrol;
begin
if key=#13 then
begin
wincontrol:=FindNextControl(Activecontrol,true,true,false);
wincontrol.setfocus;
key:=#0;
end;
end;

Brug evt. formens OnKeyPress og sæt KryPreview=true

/HK

Fra : Kurt G

Dato : 26-12-06 09:04

"Harald" <nomail@noname.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> end;
> end;
>
> Brug evt. formens OnKeyPress og sæt KryPreview=true

Det virker perfekt.
Tak.
/Kurt