Hvilken flue i P&T
Fra : SB

Dato : 22-12-06 18:45

Hej

Knægten får en fluestang i julegave, og har så planlagt at han skal lige
prøve den af i en P&T inden åen og kysten står for tur
Fisker ikke meget sådanne steder normalt, så har ingen ide om hvilken flue
man skal bruge på denne tid af året
Nogen gode forslag?

Søren

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 23-12-06 12:49

"SB" skrev

> [...]
> Fisker ikke meget sådanne steder normalt, så har ingen ide om hvilken
> flue man skal bruge på denne tid af året

Fremragende idé med en fluestang.

Jeg ville prøve med Montana og/eller Mickey Finn. Fisket dybt og langsom
(måske belastet).

Måske skulle I bruge nogle timer på at træne kast i haven. Dels af hensyn
til "øvelse gør mester" - men sandelig også fordi det er skønt at få
mulighed for at "lege" med sin julegave. Brug en stump piberenser som
"flue".

God fornøjelse - og god Jul!

- Jensby

Fra : SB

Dato : 23-12-06 19:03

"Jan Bang Jensby" <janFJERN@FJERNbang-jensby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til "øvelse gør mester" - men sandelig også fordi det er skønt at få
> mulighed for at "lege" med sin julegave. Brug en stump piberenser som

Vores have er ikke større end at står han i midten kan fluestangen nå hækken
på begge sider af grunden.
og vi har en P&T lige 4 km herfra, hvor der er masser af friplads at øve sig
på.
Ser om jeg kan tage mig sammen til at binde en montana, nogen bestemt farve?

/Søren

Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 25-12-06 05:33

"SB"

> Ser om jeg kan tage mig sammen til at binde en montana, nogen bestemt
> farve?

Sort med grønt.

- Jensby

Fra : Modifix

Dato : 19-01-07 17:57

Jan Bang Jensby skrev:
> "SB"

> Sort med grønt.
>
> - Jensby

Eller sort med fluogult hoved evt.med hoved i begge ender.
Fiskene er ikke specielt sløve pt. så en lidt hurtigere indtagning
kan anbefales.

En flue der skal"sniges"ind er Globug'en, bind den på en str. 6-8
widegape krog.

Mange af fiskene er idag langt fra nyudsatte, i bryllupstanker og de
går og er hundesultne - med et begyndende jagtinstinkt, det kan i lige
så godt udnytte

Mvh. Jens/Modifix - med de bedste resultater på livlige Salmo-woblere
lige pt.

Fra : webbakken

Dato : 20-01-07 17:19

Hej

Jeg ville bruge store sorte fluer str 6 i wully bugger, men det kan med
fordel bruges andre farver også, det der gør sig gældende lige for
tiden er at det er meget bevægelige fluer.

Jeg bruger meget en olivengrøn grøn flue i marabou med en meget
levende fronthackle.

Med venlig hilsen
Brian