Internet er tilsluttet?
Fra : Dan

Dato : 22-12-06 13:53

Hej,

Jeg er igang med at lave et program, som skal kunne opdatere en datafil via
internettet og det ville være rart, hvis denne funktion _kun_ er tilgængelig
såfremt internettet er tilsluttet (og ledig).
Min umiddelbare løsning er at lægge en lille webbrowser ind, bede den om at
besøge en tilfældig hjemmeside og afvente evt. fejlmeddelelser. Men jeg
synes at det er en langsommelig og kluntet løsning, især hvis brugeren har
en langsom forbindelse.
Er der nogen som har haft held med at lave noget lignende med fx winsocket?

/Dan

Fra : Venter på forår så j~

Dato : 22-12-06 14:57

Hvad med Ping ?

Fra : Dan

Dato : 23-12-06 20:18

God ide, men jeg har prøvet at fifle lidt med Pingning, men det virker som
om at "kvaliteten" af resultatet svinger lidt for meget. Det ene øjeblik er
der en god Ping-respons, mens øjeblikket efter er der en dårlig (læs ingen)
Ping-respons.
Jeg både prøvet
http://support.microsoft.com/kb/300197 og
http://www.freevbcode.com/ShowCode.asp?ID=4945