Enhedsprioritetsobligationsrente
Fra : Jan Bang Jensby

Dato : 21-12-06 07:31

I forbindelse med etablering af en medarbejderobligationsordning er jeg
stødt på begrebet "enhedsprioritetsobligationsrente" - og skal i den
forbindelse kende rentesatsen den 31. juli 2006.

Hvad er det - og hvor finder jeg oplysninger om satsen?

Tak for hjælpen!

- Jensby

Fra : Poul Christensen

Dato : 21-12-06 21:43

"Jan Bang Jensby" <jbjFJERN@FJERNarosrevision.dk> wrote in news:458a2b41$0
$141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> [...]
> forbindelse kende rentesatsen den 31. juli 2006.
>
> Hvad er det - og hvor finder jeg oplysninger om satsen?

begrebet er (vist nok) et noget gammeldags begreb fra dengang alm og særlig
realkreditlån blev slået sammen.

Du kan finde de effektive renter i Danmarks Statistiks statistikbank under
"penge og kapitalmarked" og "Effektiv obligationsrente"

mvh poul christensen