| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | Opgave som strækker sig over 2 regnskab Fra : Torben Jensen | 
  Dato :  20-12-06 16:01 |  
  |   
            Hej
 
 Hvordan er regler for fakturering og beskatning, hvis en opgave strækker 
 sig over 2 regnskabsår? Dvs. påbegyndt her i 2006 og først afsluttes i 
 begyndelsen af næste år. Det er aftalt at projektet faktureres når det 
 er leveret.
 
 Julehilsener fra Torben.
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Nico de Jong (20-12-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Nico de Jong | 
  Dato :  20-12-06 17:07 |  
  |   
            
 "Torben Jensen" <want@no.spam> skrev i en meddelelse
 news:embj7r$3br$1@newsbin.cybercity.dk...
 > Hej
 >
 > Hvordan er regler for fakturering og beskatning, hvis en opgave strækker
 > sig over 2 regnskabsår? Dvs. påbegyndt her i 2006 og først afsluttes i
 > begyndelsen af næste år. Det er aftalt at projektet faktureres når det
 > er leveret.
 >
 Principielt skal opgaven periodiseres, lige som f.eks. forsikringer, så det
 arbejde der er udført i 2006 beskattes i 2006. Det er dog min erfaring at
 Skat ikke tager det så nøje, hvis beløbet ikke er ret stort.
 Hvis der er hardwarekøb involveret i opgaven, bør du dog nok gøre det, så
 man ikke risikerer at der bliver spurgt om hvad man skal bruge dette og hint
 til.
 Hvis der er aftalt at du kan fakturere "undervejs", skal du nok gøre det.
 Ellers skal du bruge kontoen "arbejde under udførelse"
 
 Nico
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Torben Jensen (20-12-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Jensen | 
  Dato :  20-12-06 17:16 |  
  |   
            Nico de Jong wrote:
 
 > Principielt skal opgaven periodiseres, lige som f.eks. forsikringer, så det
 > arbejde der er udført i 2006 beskattes i 2006. Det er dog min erfaring at
 > Skat ikke tager det så nøje, hvis beløbet ikke er ret stort.
 > Hvis der er hardwarekøb involveret i opgaven, bør du dog nok gøre det, så
 > man ikke risikerer at der bliver spurgt om hvad man skal bruge dette og hint
 > til.
 
 Der er ikke hardware involveret, det er en hjemmeside jeg har udviklet. 
 Men beløbet er faktisk ret stort....
 
 > Hvis der er aftalt at du kan fakturere "undervejs", skal du nok gøre det.
 > Ellers skal du bruge kontoen "arbejde under udførelse"
 
 Det er ikke aftalt at fakturere undervejs. Først når det er afleveret.
 
 Hilsen
 Torben
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Elmand (20-12-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Elmand | 
  Dato :  20-12-06 22:07 |  
  |   
            
 "Torben Jensen" <want@no.spam> skrev i en meddelelse 
 news:embnke$538$1@newsbin.cybercity.dk...
 > Nico de Jong wrote:
 >
 >> Principielt skal opgaven periodiseres, lige som f.eks. forsikringer, så 
 >> det
 >> arbejde der er udført i 2006 beskattes i 2006. Det er dog min erfaring at
 >> Skat ikke tager det så nøje, hvis beløbet ikke er ret stort.
 >> Hvis der er hardwarekøb involveret i opgaven, bør du dog nok gøre det, så
 >> man ikke risikerer at der bliver spurgt om hvad man skal bruge dette og 
 >> hint
 >> til.
 >
 > Der er ikke hardware involveret, det er en hjemmeside jeg har udviklet. 
 > Men beløbet er faktisk ret stort....
 >
 >> Hvis der er aftalt at du kan fakturere "undervejs", skal du nok gøre det.
 >> Ellers skal du bruge kontoen "arbejde under udførelse"
 >
 > Det er ikke aftalt at fakturere undervejs. Først når det er afleveret.
 >
 > Hilsen
 > Torben
 
 Du skal opgører værdien af alt igangværende arbejde pr 31.12, da du jo på 
 det  tidspunkt
 har "tjent" pengene.-    Dette kan måske også være en fordel for dig afhængi 
 af indkomst,idet
 du på den måde, måske kan jævne din indtægt, så du måske slipper for 
 topskat.
 
 Med venlig hilsen
 ESPERSEN El & Antenne
 
 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Torben Jensen (21-12-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Torben Jensen | 
  Dato :  21-12-06 08:50 |  
  |   
            Elmand wrote:
 
 > Du skal opgører værdien af alt igangværende arbejde pr 31.12, da du jo på 
 > det  tidspunkt
 > har "tjent" pengene.-    Dette kan måske også være en fordel for dig afhængi 
 > af indkomst,idet
 > du på den måde, måske kan jævne din indtægt, så du måske slipper for 
 > topskat.
 
 Det ville godt nok være bedre omvendt da indtægten i år har været bedre 
 end normalt pga. nogle gode opgaver. Med andre ord, hvis jeg kunne lægge 
 den sidste faktura i det år hvor opgaven afsluttes (2007), så kunne jeg 
 spare topskat i år!
 
 Torben
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Elmand (22-12-2006) 
         
	
            | Kommentar Fra : Elmand | 
  Dato :  22-12-06 01:13 |  
  |   
            
 "Torben Jensen" <want@no.spam> skrev i en meddelelse 
 news:emdear$rk1$1@newsbin.cybercity.dk...
 > Elmand wrote:
 >
 >> Du skal opgører værdien af alt igangværende arbejde pr 31.12, da du jo på 
 >> det  tidspunkt
 >> har "tjent" pengene.-    Dette kan måske også være en fordel for dig 
 >> afhængi af indkomst,idet
 >> du på den måde, måske kan jævne din indtægt, så du måske slipper for 
 >> topskat.
 >
 > Det ville godt nok være bedre omvendt da indtægten i år har været bedre 
 > end normalt pga. nogle gode opgaver. Med andre ord, hvis jeg kunne lægge 
 > den sidste faktura i det år hvor opgaven afsluttes (2007), så kunne jeg 
 > spare topskat i år!
 >
 > Torben
 Jamen, så opgør arbejdet lidt forsigtigt, da du jo ikke er sikker på, hvor 
 meget du mangler at udfører, da det resterende jo kan drille meget.
 
 Med venlig hilsen
 ESPERSEN EL & Antenne
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |