fluestang
Fra : tightline

Dato : 20-12-06 13:03

står og mangler en god fluestang i klasse 5, er der nogen der har et
godt råd..

Fra : william

Dato : 20-12-06 19:36

Et godt råd kunne være:

Ønsk dig en til jul, eller køb dig en!

God jul.

Fra : Kent Hald

Dato : 20-12-06 22:26

"william" <william@nowhere.moc> skrev i en meddelelse
> Et godt råd kunne være:
>
> Ønsk dig en til jul, eller køb dig en!
>
> God jul.

Eller spørg en af "idioterne" ved åen.

Fra : tightline

Dato : 21-12-06 08:07

Kent Hald (remove) skrev:

> Eller spørg en af "idioterne" ved åen.

jeg er muslim. holder ikke jul...

Fra : Peter Schrøder

Dato : 21-12-06 10:01

tightline skrev:

> står og mangler en god fluestang i klasse 5, er der nogen der har et
> godt råd..

Jeg skifter mellem 2 Orvis #5 som jeg har valgt ud
fra disse kriterier:
En 7½' "Far&fine" til tørflue. Lynhurtig topaktion
tørrer en flue ved et enkelt bagkast og lille linebue
giver fin kontrol.
Og en 10' (svjh) "Spring Creek" til når åen er mere
tilgroet med siv. Den er langsommere og kan ikke tørre
en tørflue, men er fin til nymfer. Længden giver
go mulighed for rul og mending med DT line som jeg
altid bruger.

Peter Schrøder

Fra : SB

Dato : 22-12-06 18:40

"tightline" <henrikjulch@hotmail.com> skrev i en meddelelse
står og mangler en god fluestang i klasse 5, er der nogen der har et
godt råd..

Scierra HMS
bruger jeg og er godt tilfreds med den
men køb også en god line, en dårlig line kan ødelægge selv den bedste stang

men hvor mange kr. har du planlagt at ofre på den?

Søren

Fra : tightline

Dato : 23-12-06 06:29

SB skrev:
> [...]
> men køb også en god line, en dårlig line kan ødelægge selv den bedste stang
>
> men hvor mange kr. har du planlagt at ofre på den?

Jeg regner med at bruge 1-1500 kr på et sæt...

Fra : SB

Dato : 23-12-06 07:02

SB skrev:
> [...]
>
> men hvor mange kr. har du planlagt at ofre på den?
>
> Søren
Jeg regner med at bruge 1-1500 kr på et sæt...

prøv at kigge på lionfish hjemmeside, han har ofte nogen gode tilbud
fx Scierra Avalance Fly Kit. til 1499 alt inc. ved selvf. ikke om du har
brug for hjul og line også, eller det kun er stangen
Hvis du bor i nærheden af Århus

At købe en stang pr. postordre er okay, hvis man har prøvet at kaste med den
ved en butik først.
Der er stor forskel på stængerne og hvad der passer dig bedst ved du jo kun
selv.
Men ofte kan man finde den samme stang på nettet til en billigere pris, om
ikke andet er det et godt argument for at få lidt rabat i ens egen butik,
ved at fortælle hvad man kan købe den til andre steder.

Søren

Fra : PMH

Dato : 23-12-06 09:58

"tightline" <henrikjulch@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Jeg regner med at bruge 1-1500 kr på et sæt...

Lige et godt råd..

Gå ind i en respekteret butik med forstand på sagerne.
Få dem til at hjælpe dig med at sætte et sæt sammen.
Det er MEGET vigtigt at stang og line passer sammen.
Der er ikke meget ved at have købt en fin stang, hvis linen
ikke passer 100% sammen med den.

Hvor bor du i landet..??

PMH

Fra : tightline

Dato : 25-12-06 10:46

PMH skrev:
> [...]
> Det er MEGET vigtigt at stang og line passer sammen.
> Der er ikke meget ved at have købt en fin stang, hvis linen

jeg bor i århus området, har fisket med flue siden starten af
firserne, det jeg fisker efter er et godt mærke, mindst 9 fod, kl5,
helst ikke mere end tredelt, 1-1500kr....

Fra : SB

Dato : 25-12-06 20:54

PMH skrev:
> [...]
firserne, det jeg fisker efter er et godt mærke, mindst 9 fod, kl5,
helst ikke mere end tredelt, 1-1500kr....

Prøv lionfish i hasselager, han er fornuftig nok med sine priser
www.lionfish.dk

Søren

Fra : lillevaenget@gmail.c~

Dato : 26-12-06 14:01

Det er næsten umuligt at rådgive andre om noget så personligt som en
fluestang og dermed også mærke. Foretrækker du hurtige eller
langsomme stænger eller midt i mellem. Jeg er selv stadig meget
begejstret for min Loop black Line idet dens "tilgivende" aktion passer
perfekt til mig, men jeg kender en del fluefiskere som ville bande den
langt væk. Den er absolut ikke hurtig og linebugterne kan en hest nemt
springe gennem, men alligevel er det den stang som passer mig bedst og
gennem mine 40 år som fluefisker har jeg aldrig prøvet nogen som
kommer bare i nærheden af den incl. Loops øvrige stænger.
Jeg vil råde dig til at prøve forskellige stænger; helst ved vandet
men til nød på græs, og så vælge den stang, som passer til dig.

mvh og god jul

Karsten