Valuta spekulant
Fra : nguyen

Dato : 18-12-06 13:27

Hejsa,

Hvor er det billigste at investere i valuta angår kurtage, gebyr og gearing
m.m.? Hvilke bank. Saxo bank , Etrade, Nordnet m.m.
Og hvordan bliver valuta investering beskattet. Jeg overvejer at prøve med
at investere i valuta, da det ikke går så godt med aktier.
Alle gode ideer modtages meget gerne.

Mvh.
Nguyen

Fra : Joakim

Dato : 18-12-06 16:03

"nguyen" <nguyen@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Og hvordan bliver valuta investering beskattet. Jeg overvejer at
> prøve med at investere i valuta, da det ikke går så godt med aktier.

Er du det man kalder for en troll?

Investering i fremmed valuta beskattes som kapitalindkomst:

Skatten er på mellem 32-59 pct. og afhænger af din personlige indkomst
og kommuneskat.

Hvad får dig til at tro at du har bedre held med valutaspekulation,
som er en yderst risikabel affære, når du taber penge på aktier i en
periode hvor aktieinvestorer over en bred kam oplever hidtil usete,
kronede dage?

Hvorfor solgte du dine aktier?

Måske du skulle overveje at placere dine penge på en indlånskonto i
stedet. Hos Skandiabanken får du pt en effektiv rente på 3,25 pct. på
en lønkonto. Det er i hvert fald en mulighed som er værd at tage med i
dine overvejelser synes jeg nok.

Fra : nguyen

Dato : 19-12-06 12:14

Fordi min ven havde brug for et lån. Så vil jeg hjælpe ham.

Fra : Joakim

Dato : 19-12-06 12:32

> Fordi min ven havde brug for et lån. Så vil jeg hjælpe ham.

OK, du er i sandhed en god ven.

Men husk den gyldne tommelfingerregel, hvis du køber aktier en anden
gang:

Tænk langsigtet og spred dine indkøb over flere forskellige aktier.

Fra : Jonas Nielsen

Dato : 01-02-07 13:08

>Jeg overvejer at prøve med at investere i valuta, da det ikke går så godt
>med aktier.
> Alle gode ideer modtages meget gerne.

Det lyder som en endog meget dårlig ide. Kan du ikke tjene penge på
aktiehandel, skal du så afgjort ikke begynde at spekulere i valuta. Du vil
tabe dine penge.

Med venlig hilsen
Jonas