Tidsuddeling i Novell 3.12
Fra : Søren Emig

Dato : 26-06-01 22:10

Hej.... Jeg har INGEN, og jeg mener INGEN erfaring med Novell. Jeg kan kun
down og starte den, så jeg skal slavisk guides igennem alle kommandoer der
skal skrives. Jeg har stor erfaring i NT og windows generelt, så direkte
forklaringer er bedst.

Problemet er at en 100.000.000.000x10~42 år gammel maskine med novell 3.12
er begyndt at tabe tid. Når klienterne logger på for de tiden fra servren,
hvilket er et problem, da de stakkels kontorfolk må rette tiden manuelt. Der
må være et logonscript eller sådan noget der kan rettes i. Hvordan slår jeg
funktionen fra? Slavisk forklaret

/Søren

Fra : Martin Lindemann Fre~

Dato : 27-06-01 08:12

Her :
http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/2943777.htm

Eller på dansk

Du skal hen til HVER klient.

Gå ind under netværk og ind i egenskaberne for Novell klienten, gå her ind
under Advanced Settings, der er et punkt der hedder "Set Station Time", den
skal du sætte til OFF

Så får den ikke tiden fra serveren mere !

--

Mvh. Martin Lindemann Frederiksen

Fra : Klaus

Dato : 27-06-01 10:24

Martin Lindemann Frederiksen wrote:

> [...]
> skal du sætte til OFF
>
> Så får den ikke tiden fra serveren mere !

Hvis du finder den pågældende regkey kan du i stedet ændre det automatisk vha
login scriptet.

/klaus

Fra : Søren Emig

Dato : 27-06-01 11:16

"Martin Lindemann Frederiksen" <martin_NOSPAM_@mlf.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
den
> skal du sætte til OFF
>
> Så får den ikke tiden fra serveren mere !

Jeg bruger standart Microsoft Netware Client. og det er Novell 3.12, og så
vidt jeg kan se er det omtalte novell 4.x

Fra : Martin Lindemann Fre~

Dato : 27-06-01 11:48

OK, så prøv denne i login scriptet :

http://support.novell.com/cgi-bin/search/searchtid.cgi?/15875.htm

Det kan godt drille når du ikke kører med Novells egen klient...