Skærme
Fijala 3554
DVI virker ikke - skærm eller grafikkort?
Fra : Ukendt

Dato : 12-12-06 14:03

Hej

Jeg har haft en Acer AL732 forbundet til min PC via DVI, og det har lige
indtil i går virket perfekt (i lidt over 3.5 år :) ). Problemet er, at nu
kommer der overholdedet intet billedet.

Hvis jeg forbinder PC til skærm med analog kabel virker det fint. Hvis jeg
bruger et DVI-til-analog stik i grafikkortets DVI udgang, og derefter det
analoge kabel til skærmen, virker det også fint.

Det leder mig til at tro, at grafikkortet er ok, mens DVI indgangen på
skærmen er stået af. Mon ikke det lyder rimeligt, eller er er der andre
mulige forklaringer / ting, man kan teste for?

/Mikael

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 12-12-06 17:43

"Mikael" <none> skrev i en meddelelse
> [...]
> skærmen er stået af. Mon ikke det lyder rimeligt, eller er er der andre
> mulige forklaringer / ting, man kan teste for?

Nu må andre lige hjælpe her, var der ikke noget med at DVI indgangen på
nogle skærme holdt op med at virke efter en kort tid
--
Med Venlig Hilsen
paul at sorensen.as

Fra : Jacob Mygind

Dato : 18-12-06 23:10

"Paul Østerby Sørensen" <paulsmail@ofir.dk Fjern mail> skrev i en meddelelse
KLIP

> Nu må andre lige hjælpe her, var der ikke noget med at DVI indgangen på
> nogle skærme holdt op med at virke efter en kort tid
> [...]

Jo Acer havde mange fejl på DVI i den serie, jeg fik selv en der stod af
efter en måned. Acer byttede dog uden noget bøvl.

Mvh
Mygind

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-06 08:24

"Jacob Mygind" <jacob_mygindNULPUTTE@yahoo.dk> wrote in message

> [...]

> Jo Acer havde mange fejl på DVI i den serie, jeg fik selv en der stod af
> efter en måned. Acer byttede dog uden noget bøvl.

Det var også hvad jeg kunne google mig frem til. Anyway, så har jeg i
weekenden haft lejlighed til at prøve en anden skærm, med samme resultat.
Aceren har jeg prøvet på en anden PC, og her virkede DVI fint, så
konklusionen må vist være, at det alligevel er grafikkorten, den er gal med.
Heldigvis er det i den billige ende :) Det, der snød mig, var at med en
DVI-analog "konverter" (eller hvad sådan en tingest nu hedder) til
grafikkortets DVI udgang, kunne jeg få et billede på skærmen. Så vidt jeg
lige kan se på et diagram over DVI stikkets pins, kommer der også analoge