Småfugle tilpasser sig åbenbart
Fra : Jens G

Dato : 11-12-06 17:50

Nu hvor vinterfodringen er i gang, har jeg lagt mærke til en
forandring:

Rødhalsen har altid holdt sig på jorden, og jagtet rundt after det
drys der er kommet når de andre fugle har siddet og spist på
mejsekuglerne. Allerhøjst har den siddet på en pind og forsøgt at nå
over til en kugle.
Men i år kan den(eller måske er det ikke den samme) pludselig finde ud
af at sætte sig på mejsekuglerne og spise direkte af dem.

For nogle år siden kunne skovspurvene kun sidde oven på mejsekuglerne,
og ikke hænge på dem ligesom mejserne. Men pludselig en vinter kunne
skovspurvene også finde ud af at hænge på kuglerne.

Jeg ser det som et tegn på at de små fugle ikke bare kan de ting de er
født til, men faktisk er i stand til at lære og udvikle sig.
Det næste bliver vel at husskaderne også finder ud af at sætte sig på
mejsekuglerne :-/
--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.