Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Overskudsdeling - hvordan slipper jeg...
Fra : sanne

Dato : 08-12-06 22:29

Hej

Min arbejdsgiver ønsker at give mig 25.000 kr. i overskudsdeling.
Dejligt, for det har jeg da aldrig prøvet før.

Da jeg ikke står og har brug for pengene, har jeg tænkt mig at de skal over
på noget pensions-halløj.

Jeg har en kapitalpension hos TopDanmark, men her kan de 25.000 ikke sættes
ind, da det er sådan en pension hvor arbejdsgiveren betaler en procent-del
og jeg en anden fast procent-del af min løn. Der kan ikke indskydes ekstra
beløb.

Da jeg jo gerne, som alle andre, vil slippe billigst muligt mht. til
skattefar, er spørgsmålet.

Hvordan kringler jeg de 25.000 over på et eller andet opsparing (helst til
pension, men ikke nødvendigvis) uden at skattevæsnet får for meget??

God jul...

Sanne

Fra : Jens G

Dato : 09-12-06 08:39

On Fri, 8 Dec 2006 22:28:30 +0100, "sanne" <sannehotpot@hotmail.com>
wrote:

>Hvordan kringler jeg de 25.000 over på et eller andet opsparing (helst til
>pension, men ikke nødvendigvis) uden at skattevæsnet får for meget??

Du går ned i banken.
Hvis du tjener så meget at du betaler topskat siger du at du vil lave
en ratepension, og hvis du ikke tjener så meget at du betaler topskat
siger du at det skal være en kapitalpension.

--
Jens G
Nu bruger jeg www.everlove.dk til IP telefoni.